-gizem_ doğum iznin yasal olarak doğumdan önce 8 doğumdan sonra 8 hafta olmak üzere toplamda 16 hafta. Eğer izne erken çıkmak istersen 32nci haftanda çalışamaz raporu alıp işyerinin mali müşavirine veriyorsun. Yok ben 37 ye kadar çalışacağım izinlerin hepsini bebeğe saklıycam dersen 32 de çalışır raporu alıyorsun onu da muhasebeye veriyorsun. 32 de çalışır aldıktan sonra 37 ye kadar çalışma hakkın var 37 de otomatik olarak doğum iznin başlar. İzin raporun her ayın sonunda onaylanır sgk tarafından. En son olarak da doğum raporu alıp onu da iş yerine yolluyorsun. Para ptt ye yatıyor. En toplu haliyle 3 parça olarak ☺️ bildiklerim bu kadar