Mercimek07 Merhaba 28 haftalıkken kontrole gittiğimde plasentadan bebeğe giden kanda yavaşlama olduğunu söylemişti . 32. Haftamda tekrar gittiğimde bebeğimin kilosunun 2 hafta geriden geldiğini öğrendim şuan 1613 gram . Doktor takip edileceğimi söyledi . Bu durumu yaşayıp zamanında doğum yapan varmı 😞
Ysn Mercimek07 ciğer geliştirici olun ve şık sık nst USG takibi yaptırın çünkü plasentadan bebeği beslemiyor maalesef inş erken doğum olmaz ama riskiniz var hep solunuza yatın
Esrasgn Erken dogum riskine karsi ciger gelistirici igne vurulmalisiniz demis. Nefes sikintisi cekmemesi icin oyle bir durumda . Bnmkide asagida ama bi prblm yok sukur bir ara erkn dgm riskin var ddler atlattm sukur
Mercimek07 Esrasgn doktor 2 hafta sonra tekrar gelmemi eğer bebek beslenemezse erken doğum olabileciğini söyledi banada inşallah öyle bişey olmaz ☹️
Ysn Esrasgn asagida olmasi ayrı bişey cnm senin durumunda risklixtabiki ama bebek besleniyor ama arkadasinkinde maalesef plasenta bebeği beslemiyor
Mercimek07 Hgemr 28. Haftada tespit edildi . Daha önce böyle bi sorun yoktu o hafta bebeğin kilosuda normaldi ama 32. Haftada kilo alımı yavaşlamış
Esrasgn Mercimek07 anladim sizi. Peki igne vs vurdularmi diyoruz. Erken dogum gerceklesirse solunum skntisi cekmemesi icin. Bir yerde gormustum sizle ayni durumda bebek plsentadan ayrilmis 30 hAftalik dogum yapmisti galiba. Bir prblm yasanmamis yZmsti galiba insallah sizde saglicakla alirsiniz kucaginiza.
Mercimek07 Ysn evet . İnşallah bidahaki kontrolümde biraz da olsa artmış olur kilosu doğum için çok düşük ☹️
Hgemr Bizde ayrıntılı usgde bebeği besleyen damarlarda çentik olduğunu öğrendik.Ilk doktorum hiç üzerinde durmadı,ben araştırıp başka doktora gittim. Corasprine başlattı 32.haftaya kadar kullandım.Bir de protein ağırlıklı beslenip bol su içmemi tavsiye etti.Tuzu ve şekeri minimuma indirdim.Günde 2 saat sola yatıp dinleniyorum.Hafif tempoda yürüyüş de iyi geliyor. Et,balık,tavuk,ceviz,badem,bakliyat,süt ve süt ürünleri ağırlıklı beslenmenizi tavisye ederim. Bir de limonlu su içebilirsiniz,kan sulandırıcı etkisi var,kan akışını arttırır. 32.haftaya kadar sıkıntı yaşamadık,corasprin kullanıyorken.Hatta kilosu onden gidiyirdu. Aspirini artik kesiyoruz dedi drum ve son kontrolde 5 gün geriden çıktı 😑
Ysn Hgemr coraspini neden 32de bıraktırdi yeni çalışmalar artık 35 36 ya kadar kullanılması yönünde aspirin bırakınca maalesef gelişimi duruyo doktorunuzla tekrar konuşun isterseniz
Mercimek07 Hgemr bana hiç ilaç vermedi . Yapılabilcek bişeyin olmadığını söyledi maalesef . Bebek nezmn sıkıntıya girerse ozmn alırım dedi . Yediğime içtiğimede çok dikkat ediyorum aslında ama daha çok dikkat edicem
Ysn Mercimek07 yine de iyi öyle deme yaşama şansı çok yüksek benc bu sebeple doğum yaptım beni çok erken yakaladı 700 gram doğdu sadece sizin kilosu gerçekten iyi
Hgemr Ysn gelişimi durmadı ama eskiye oranla daha az kilo almış. Aslında onu da söyledi doktorum ama doğumda kanamaya karşı riske atmayalım dedi ve 32.haftanın sonunda kestik🤷🏼♀️
Hgemr Mercimek07 ilk doktorum aynısını söylemişti 🤦🏼♀️🤦🏼♀️ kan sulandırıcı şeyler yiyip içebilirsiniz ya da başka bir doktora gidip onaylarsa 36.haftaya kadar corasprin kullanabilirsiniz.
Mercimek07 Hgemr benimkide aynı şekilde gelişimi henüz durmadı ama durabiliceğini söyledi inşallah öyle bişey yaşamayız 🙏🏻
Ysn Hgemr bi anda gelişim durmuyor zaten önce yavaşlıyor yerinizde olsam hematolojiden kagit alır kadın soğuma götürür devam ederdim bana hematolojide perinatilojide 35 36.haftaya kadar aspirin dedi