Mgdgn Merhaba arkadaşlar. Haftamda kontrole gittim amniyon sıvısı ileri derece azalmıştı, havuç suyu içtim,3 lt su tükettim, istirahat ettim 18 haftamda sınır seviyeye yükseldi şükür rabbim yardım etti. Ama gittiğim 2 doktorda hala istenen düzeyde değil dedi amniyosentez önerdiler. Bende kanla bakılan testi sorduğumda amniyosentez daha güvenilir diyorlar. Benimle aynı durumu yaşayanlar yardımcı olur musunuz neler yaptınız sonuçlarınız ne çıktı. Şuan 18+6 yız hareketlerini hissetmeye başladım
Onemother1 Mgdgn bebekte herhangi bi problem var mı.sadece amniyon sıvısı az diye mi amniyosentez önerdiler
beyzacmvrc Mgdgn sıvı azliginda amniyosentez pek duymadım. Genelde ikili de falan bı sıkıntı görülürse öyle amniyosentez derler. Onuda çoğu zaman riskli görürler Sıvı azligi ile amniyosentezi bagdastiramadim
Merveeemelekkk Mgdgn sizin bu yazınızı görünce içim biraz da olsa ferahladi . Bende 17+3 haftalık hamileyim bugün kontrolüm vardı bebeğin sıvısı az dendi acil olarak perinatolojiye yönlendirdi doktor riskli olarak o an ne olduğumu sasirdim ağlamaktan bı hal oldum . Suyum gelmiş mi die baktılar test aldılar temiz çıktı 10 gün sonrasına perinatoloji tekrar randevu verdi inşallah bende güzel sonuçlar alırım
Zeyzey055 Mgdgn e serum taksinlar bende de azalmıştı enfeksiyon gecirmistim idrar tahlili falan yaptılar serum taktılar bebeğin suyu azalmasin cok diye de her idrardan sonra muhakkak su iç dediler
Mgdgn Onemother1 @beyzacmvrc bebekte bir sıkıntı görmediler gelişimi haftası ile uyumlu oluşan organlar şuan normal ama kromozomal bir problemde de sıvı azlığı erken haftada yaşanırmış onun için önerdiklerini söylediler 2 li tarama sonucum normal. Doktor bana sormadan 3 lü tarama kanı olan alfa feto-protein kanı çalışmış orda değer 83 ama mom değeri olmadığı için anlamlı değil ki o da omurilik açıklığı ile alakalıymış, omurilikte şuan görünen bir sıkıntı yok
Onemother1 Mgdgn yani bilemiyorum benim bebeğimin kalbinde minik bir delik vardı birde böbreğinde genişleme banada amniyosentez önermişlerdi ben yaptırmadım risklerinden dolayı.bence bir kaç doktordan daha fikir alabilirsiniz ve daha düşünme sürenizde var iyice araştırın derim
beyzacmvrc Mgdgn vallahi bilemedim canim ben testlerin hiçbirini yaptırmamistm sadece detaylı ultrasona girdim o kadar Umarım önemli bir sey değildir 🤲🏻🌼
Mgdgn Onemother1 simdi nasıl bebeğiniz umarım daha iyi ve sağlıklıdır. Rabbim evletlerımızı hayırlı ve sağlıklı bir şekilde görmeyi nasip etsin bize 🙏
Mgdgn beyzacmvrc inşallah 🙏 Allah’ım kimseyi evladı ile sınamasın hep iyi düşünüp dua ediyorum ama insan takılıp kalıyor endişe ediyor naparım diye işin içinden çıkamıyor
Mrvctn Benimde sıvı az dedi ama amniyosentez sıvı aşınıp hastalığa bakıyorlar onla alakasını bilemedim, bool su için ve başka bi doktora görünme şansınız varsa görünün 35.haftadayım benim de sınırda ama öyle konuşmadı hiç doktor
Mgdgn Mrvctn doğuma yakın haftalar olduğu için mi acaba? Bizimki çok erken diye akciğerde gelişim sıkıntısı olabilir falan dedi ben iyi olduğuna inanıyorum 2 haftada artışta oldu çok şükür ama yinede başka doktora gittim o da artışı gördü hatta konsey demişlerdi şuan konseyden vazgeçildi gelişimi iyi diye. Aklımızda soru işareti kalmasın amniyosentez öneriyoruz dediler. Hâlâ bazı problemleri hissetmeseler önerirler mi bilemedim de öyle zor bir durum ki
beyzacmvrc Mgdgn güzel düşünün bol bol dua edin 🌼 havuç suyu Deveci armudu suyu ve günde 3 litre su tüketin bakalım inşallah yukselir suyu Bence bir sıkıntı da yoktur 😊 eğer böbrekler de bı sorun gormediyse doktor görse soylerdi zaten Amniyon sıvısı dediğimiz bebeğin idrari zaten o yüzden dedm böbrekleri de sıkıntı olsa söylerdi mantiken aklıma bu gekdi Normal biseydir bence su azligi belkıde
BurcuArya35 Mgdgn canm inşallah hersey yoluna girer ve sağlıkla kucağına alirsin bebeğini benimde 2 li testimde ve ayrıntılı ultrasonds sorun olmamasına rağmen 36 yaşında olduğum için amniyosentez önerdiler yaptirmak istemedim Fetal DNA yaptirdim sonucu bekliyorum şimdi inşallah güzel haberler alırız da yaşadığımız stres son bulur ve güzel rahat bir hamilelik geçiririz 🙏 bende 16+2 haftalığim
Onemother1 Mgdgn şuan 30. Haftadayım 27. Haftada kontrolde doktor deliğin gözükmediğini söyledi kapanmış görünüyor.böbrekteki genişlemede artmamış bir sorun teşkil etmez doğunca düzelir dedi.sağlıklı bir şekilde kucağımıza alırız inşallah bebişlerimizi ☺️
Mgdgn beyzacmvrc inanın öyle yapıyorum ama neden amniyosentez dediler insanın aklına şüphe düşüyor çoğu normal gebeliğe de öneriyorlar gerçi ama şuan biraz daha sıkıntılı haldeyiz diye aklım daha da takıldı
Mgdgn Merveeemelekkk korkmayn hiç. Allah büyük geröekten benim arttı havuç suyu içtim Deveci armutu yedim 3 lt su tüketiyorum her gün Allah’ıma dua ediyorum bebeğim iyi gerçekten gönülden inanıyorum. Çok ağlıyor insan ama bebeklerimize kavuşuruz inşallah amniyosentez için ne yapacağımı da halledersem daha keyifli olup bebeğime iyi sinyaller yollayacağım
beyzacmvrc Mgdgn basja doktora daha gidin yaptırmadan önce amniyosentez biraz riskli diye biliyorum çünkü
Mgdgn beyzacmvrc gittim 3 doktora gittim farklı haftalarda biri karı koca zaten aynı şeyleri konuşuyorlar ama biri perinatoloji biri kadın doğumcu. Sonra başka doktora gittim sonuçlarımla alanında ve yaşadığım yerde en iyi sayılacak doktora. Başta gittiğimde çok endişelendi kötü bekliyordu bebeği iyi gördü organ taraması yaptı iyi herşey ama bazen bebekte anomali olursa da bunlar olacağı için amniyosentez ve torch kan takibi önerdi. Sonra yine kendi doktoruma o un sonuçları ile gittim o da güzel gördü ama yinede su sınırda diye amniyosentez düşünelim dedi
Mgdgn BurcuArya35 gönlünüzü ferah tutun uzun bir yıl önce ama kendi halam yaştan dolayı amniyosentez yaptırmıştı testler normaldi ama yaş riski olduğu için maşallahok güzel kocaman bir kızı var rabbim sizinde kucağınıza sağlıkla versin. Fetal DNA düşündüm bende amniyosentez doğruluğu daha yüksek diyorlar kararsız kaldım siz nasıl karar verdiniz.bebeğim haftasıyla uyumlu gidiyor sıvı azlığı için istediklerini söylediler ama insan öyle korkuyor ki 😢
BurcuArya35 Mgdgn çok cok haklısınız Dr lar sorumluluk almak istemiyor maalesef benmde 2 li testim de sorun yoktu detaylı ultrasonda da sorun yoktu fakat genede 36 yaşında olduğum için önerdiler bende çok korktum Dr uma söyledim önce Fetal DNA yaptırmak istiyorum olaki bir sorun çıkarsa ozaman amniyosentezi kabul ederim dedim