Cihangirmom Arkadaşlar ben kamuda memurum 32 haftada doğum iznine ayrıldım Mayıs sonu gibi doğuruyorum geri kaldı sekiz haftam sonra işe başladığımda bebeğim 2 aylık oluyor kaynanam ve annem ayrı memleketteler bebeğe bakarlarsa onlarla aynı ev içine girmek zorunda kalacağım bunu da istemiyorum eşleri ile gelecekler evde ben rahat edemeyeceğim. İstanbul’da yaşıyorum böyle bir yerde bakıcı bulmakta çok zor güvenmekte zor ne yapacağımı şaşırdım fikir almak için yazdım 🙄
Tanembebek5 Cihangirmom ben de kamuda çalışıyorum. 5 hafta çalışır aldım bebeği küçük bırakmamak için. Yıllık iznimi de arkasına beklettim dilekçeyle 4.bucuk aylık falan olucak. Bakıcı düşünüyorum
ballikedii Cihangirmom bende bugün çalışabilir raporu aldım 32+1 oldum. Doğum sonrası annem bizimle yaşayacak çünkü çalışmak zorundayız tek maaş ile geçinemiyoruz İstanbul gibi büyük bir Şehirde ve evimizde kira. Bebek olunca masraflarda artacak keşke kendimiz bakabilseydik…
Gumus25 Cihangirmom ücretsiz izin alma hakkınız oluyor belki onu kullanabilirsiniz ama istemiyorsanız annenizin bakması en mantıklı bende öyle yapmayı düşünüyorum 😊
Hilalmvc Cihangirmom ben ücretsiz izne ayrılacağım mecburen. Kayınvalidem gelip bakmaz baksa da istemezdim aynı evde çok zor benim için. Gerçi kendi oğluda istemez. Annemi de yormak istemiyorum açıkçası aynı yerde olsak daha farklı olurdu ama istanbula gelip anne babamı buraya hapsetmek istemiyorum. Eşimle de baştan konuştuk kendi çocuğumuza kendimiz bakalım diye. Maddi olarak evet zor olacak ama kayınvalidem ve kızları bu kadar keyif insanıyken kendi anneme de kıyamam. Herkes kendi çoğuna baksın anlayışındayım kıymet bilmiyorlar ilerde babalar
Cihangirmom Tanembebek5 ya iyi bi bakıcı bulabilsem bende oyle yapmayı düşünüyorum da İstanbul’da gönlümce daha temizlikçi bile bulamadım ya çok zoe
64Demet64 Merhaba annen veya kayinvaliden bakicak mecbur baska bir sansin yok diye dusunuyorum bakici bulmak zor ve guvenilmez diyorsun baska türlü nasıl olacak veya isten ayrilacaksin baska yapacak birsey yok gibi
Cihangirmom 64Demet64 devlet memuru olmasam kesinlikle bırakırdım ama ekmek aslanın ağzında dediğin gibi en kötü mecbur aile büyüklerine emanet edeceğim 😓
Elzsy2023 Açıkçası böyle bir durumda be diyeceğimi bilemedim. Arkadaşım kayınvalidesi ve kayınbabasıyla kalıyor bebeğe bakması için. Tam olarak ssenin bahsettiğin durum. Çok rahat olamıyorsun. İyi anlaşsan bile bi arıza çıkıyor. İkisinden birisi olacaksa kendi anne baban ile daha rahat edersin diye düşündüm. Benim annem 5 dakikalık mesafe uzaklıkta. Doğumdan sonra bebeğimle daha çok vakit geçirebilmek için gidebildiğim kadar işe gideceğim. Sonrasında bebeğim annemde :)
Cihangirmom Elzsy2023 evet kaynana kayınbaba çok zor daha önce de bi müddet kaldım sinir hastası oldum evlat hatırı diyorum annemin de eşi üvey babam her türlü rahatlık kısımı olmayacak eşleri olmadan da gelmiyorlar artık katlanacağız kreş yaşına kadar galiba valla çok şanslısın kuzum keşke evi yakın olsaydı em azından birinden biri ☺️
Cihangirmom ballikedii aynı durumdayız ya valla İstanbul bel büküyor iki kişi maaşımız yetmiyor biraz borçta var çocuk tedavisi o bu derken keşke kendimiz büyütsek dediğin gibi kuzum ama mecbur artık evlat hatrına çiğ tavuk yiycez alternatif düşünüyorum içinden çıkamadım. Hamilelik riskli olmasa bende 37 ye kadar çalışmak isterdim 🥲
adatuna Ben ve eşim evden çalışıyoruz ama yine de bakıcı tutacağız mecbur. Hem iş hem bebek bakmak bizim için zor olacak. Annem ve kayınvalidem biz bakarız diyor ama aynı evde yaşamak istemiyoruz karı koca ilişkisi bitiyor bir yerden sonra bence.
Cihangirmom adatuna kesinlikle aynı evde büyüklerle karı koca ilişkisi kalmıyor herseyin ortasına giriyorlar olmuyor valla evden çalışsam bakıcı falan düşünürüm de eşim de bende nöbet olacak mesai olacak o yüzden gözüm arkada kalır
Esenturgay Bende benzer durumdayım ben üniversite okuyorum bebeğim temmuzda doğacak eylülde 2 aylık ne annem yanımda ne kaynanam napacagım bilmiyorum
Cihangirmom Esenturgay öyle ya arada kalmak çok zor oluyor hiç bir alternatif olmuyor zor valla kuzum
Cihangirmom Gumus25 borç harç biraz aralayabilsek ücretsiz istiyorum aslında ama istanbulda ne ay sonu geliyor ne ödeme bitiyor kuzum
Cihangirmom Hilalmvc bende işte istemiyorum zamanında yaşadık kaynanalarla kaynatam çekilir kahır değil öyle bir ortamda çocuk yapmadım çocuk nasıl bastırılır düşünemiyorum annem de üvey babam var ne kadar durabilir muallak yani en güzeli insanın kendi bakması Rabbim kolaylık versin borç azalırsa ücretsiz istiyorum ama öbür türlü çokta bi alternatif kalmıyor
Tanembebek5 Cihangirmom internette bakıcı sayfaları var güvenilir büyük şehirlerde o şekilde şeçtiğin 3 5 kişi ile değerlendirme yaparsın. Zaten süt iznimiz olacak 3 saat 6 ay. Yarım gün çalışmayı kimse kabul etmiyor ama ben temizlik yemek de yapsin diye o şekilde anlaşmayı düşünüyorum. Şimdilik 1 2 bakıcı aklımda var bakalım
Elzsy2023 Cihangirmom allah sabır versin. Umarım bu sefer rahat edersin. Ben kayınvalidemle asla edemem. Hatta gelip kalmak istiyor. Yok kimseyi istemiyorum diyorum :) çünkü hep kendi bildiğini yapmak istiyor. Olmayınca mös mös oturup sinir bozuyor. Eşit tek çocuk birde. 2. Karısı gibi olmak istiyor. Allahtan eşim hanımcı😂
adatuna Cihangirmom ben işe de gitsem bakıcı düşünürdüm sanırım belli bir yaşa kadar evinde kalmasını isterdim bebeğimin kreştense
Cihangirmom adatuna bakıcı bulmak zor ya kuzum meslek olarakta neler duyuyorum kimseye güven yok vallahi
Gultenaslan_27 Cihangirmom Bu güvende bakıcıya güvenmek çok zor bence kendin işten çıkıp uzun bı ara acalismayabilirsjn ben cocougunla daha iyi vakit geçirip kendin ilgilenmiş olurusun
Cihangirmom Gultenaslan_27 devlet memuru olmasam kesinlikle aman derdim belki ama artık büyüklere emanet etcez biraz sıkıntı cekecez gibi su maddi ortam düzelse ücretsize cıkcam direk
Cihangirmom Tanembebek5 bende bir bakayım da ne bilim işte yabancı birinin çocuğuma ne kadar iyi bakacağı konusunda şüpheye düşüyorum neticede anneler bile bazen tahammül edemezken bi yabancı ne kadar iyi bakar yoksa bakıcı çok çok iyi tabi en azından ben geldiğimde gitmiş olacak
yesimm00 Cihangirmom valla aynı sorun bende de var benim de Ablam yaşadığım şehirde evlerimiz de yakın ben ona vermeyi düşünüyorum oda bakarım kreş yaşına kadar dedi ama kayınvalidem ben gelir bakarım diyor ve hiç istemiyorum eşimle de konuştum oda benimle aynı fikirde evde insan olunca karı koca ilişkisi diye bir şey kalmıyor nasıl yapacağız bilemedik
Cihangirmom yesimm00 aynen ya benimkilerde çok hevesli biz bakarız diyor onlara göre sorun yok da ben aynı çatı altında kalmak istemiyorum sürekli hayatımın ortasında özel hayat diye bisey bırakmıyorlar