32 haftamda rapor alıp izne ayrıldım.38 hafta 4 günlükken doğum yaptım yani ayın 5 inde dogum yapmış oldum. Şimdi gelelim asıl meseleye ve nasıl rapor parası aldığıma benim ev yemekleri restoranım var. Kosgeb üzerinden bağkurumu da devlet ödüyor suan genc girişimci desteğinden yararlanmıştım. 90 günlük bağkur ödemeniz olduktan sonra dogum izni icin rapor aliyorsunuz ki 32 haftayı gecirmemeye bakın derim. Sonrasında doğumdan sonra hastaneden çıkmadan dogum sonrası izin raporu aliyorsunuz ve tum bunlari e devletten gorebiliyorsunuz simdi ilk adım şu hastaneden cıkarken aldığınız 2.ci rapor sisteme düşünce ilk rapor icin beyan veriyorsunuz ki oda e devletten yapiliyor zaten direk rapor yanında beyan ver diyor kac gun calismadiysaniz sisteme onu yazarak beyan veriyorsunuz bu ilk rapor icin gecerli oluyor. Ben dün beyan verdim bugün 38 günlük iş göremezlilik ödemem 9758 lira olarak yatırılmış. Ikinci rapor gunu bitmeden beyan veremiyorsunuz onun için ikinci raporun bitis gününü beklemeniz gerekiyor ama onda miktar artıyor çünkü 38 gün doguma kadar gecen süremdi ama ikinci raporum 58 günlük onda daha farklı bir miktar alırım diye düşünüyorum bu arada süt parası ve dogum yardimi için bize hastane ysrdimci oldu ve 10 güne yatar dedi onuda takip edeceğim. Sormak istedikleriniz varsa bekliyorum….