Sevgili anneler ve anne adayları burda okuduklarım beni hep rahatlattığı için kendi hikayemi sizlere anlatmak istedim
Etraf baskısı yüzünden 32. Haftada çantam hazırdı kız çocuğu erken gelirmiş amaan dedim her doktor kontrolünde belkide son dedim öyle olmadı sevgili bayram şekerim nilay hanım 40+1de gelmeyi seçti bayramın ilk günü 🤭 ben doğuma özel yürüyüş yapmadım hiç arada ekmek almaya çıktım.
Ama 36. Hafta itibariyle nerdeyse her gece 10 ila 15 dakika perine masajı yaptım evde fırsatım oldukça squat yaptım yalancı sancıları herkes gibi ilkten gerçek sandım ama asıl sancı geldiğinde hissediyormuşsunuz gerçekten 40. Haftam sabahı uyandım ilk sancı vurunca eşime direk dedim hayatım ya bugün yada bu gece kesin yatış vercekler. Hep ihtimal diyodum ama o gün doğum yapacağımı hissetmiştim.
Sabah 8 gibi başlayan sancım bir buçuk iki saatte bir falan geliyodu her sancıda çömelip derin nefesler alıyordum kendimi hiç kasmadım.öğlenleyin saatte 1e düştü
Akşama doğru yarım saatte bire düşmüştü sancım saat 10 11 gibi artık 15 dakikada bire düştü dedim hadi gidelim hastaneye vardık (hastana bize çok yakın olduğu için yürürüm falan diyodum ama o sancılarla yürümek mümkün olmuyomuş) muayenem yapıldı ve 3 cm açılmam olduğu söylendi nstde de düzenli sancı çıkınca doktor yatışımın yapılmasını uygun gördü. Her ihtimale karşı sezeryanada hazırlıcaz seni dedi. Dedim eğer gerçekten son ihtimalse öyle imzalarım tabiki dedi önceliğimiz normal olmasını beklemek ilk doğumun olduğu için açılman sabahı bulabilir hiç telaşlanma dedi neyse lavma yapıldı bez takıldı nstye tekrar bağlıcaklardı dedim çok sıkıştım lavabo ihtiyacımı giderdim ve bide farkettimki suyumda geldi o sırada sancılarım zaten sıklaşmıştı bezi takıp yere çöktüm ve sancı vurdukça ıkındım altımda bez var çocuk gelsede bişey olmaz rahatlığı vardı daha sonra tekrar nstye bağlandım sancılar daha sık gözüküyordu ben tekrar lavabo ihtiyacı hissettim ıkınma ihtiyacın varsa gidemezsen dedi hemşire ben olmadığını söyledim ama vardı yine yere çöküp ıkındım sonrasında beni kontrol masasına çağırdı doktor ve muayene sonrası 9cm açılmam olduğunu söyledi ve doğumun başladığını söyledi bana telaşlanmamam ve sakince derin nefeslerle her sancıda ıkınmamı söyledi ben zaten o vakte kadar doğru olanı yapmışım kendi enerjimi hiç bağırmaya harcamadım onun yerine ıkınmama konsantre oldum ve dilimden asr suresi eksik olmadı ilk muayenemden beri asr suresini defalarca okudum sonra o büyüleyici çığlığı duydum derin bir nefes alıp verdim kızımı gögsümün üstüne koydu ebe ve kızımın o boncuk gözleri bana bakıyordu kokusunu derince içime çektim o an o kadar mükemmeldi ki artık hiç bişey hissetmiyordum sonra miniğimi giydirmek için aldılar ve ilk acıyı hissettim sadece dikişlerim biraz canımı yaktı meğer doktorum biraz kesik atmış yavrum rahat gelsin diye . Evet hanımlar bu kadar uzun yazdım fakat hastane yatış kağıdını imzalarken saat gece 12 buçuktu ve kızımın doğum saati 2:15 kızım hiç eziyet etmedi 2 saatte geldi rabbim hepinize hayırlısıyla kolay doğum nasip etsin inşallah .
38.haftamdan sonra hurma yemeye başladım ama ben perine masajının çok faydası olduğunu düşünüyorum doktorumda onayladı beni . Meğer doğumu yaptıran asistanmış sabahına doktor geldi ve bana dediki (senin yatışın yapılırken 3cm dediler aradan kısa süre geçti 9 cm dediler ben geliyordum yanına bi haber daha geldi doğum yapmışsın maşallah bu kadar hızlı olcanı düşünmemiştim dedi 🤣)
hep özelde doğum düşünüyordum ama bayram yüzünden mi bilmiyorum devlette yatan hasta yoktu o gün tek doğum yapan bendim ve özeldeymiş rahatlığı vardı herkes benle ilgileniyordu. Odada 2 yatak vardı ama oda bizimdi kızımın şansına 😇 devlette doğum şans işi . o gün denk gelen doktor ebe asistan hemşire hepsinden allah razı olsun hepsi işlerini mükemmel yaptılar 🥰