Ayazmom_ Merhaba arkadaşlar, suan iste calisiyorum gebelik sebebiyle son aylarimda isten cikip tazminat alabilir miyim? mağaza mudurum boyle bir sey yok diyor cevremdeki insanlar kesinlikle hakkin var diyor. Bi size sorayim dedimm.
elmas34 Ayazmom_ hamilelik sebebiyle tazminat hakkınız olmaz Yeni evlendiğinizde işten ayrılırsanız tazminat hakkı doğuyo sadece evlilik ve doğumda malesef
qwerty123 Ayazmom_ merhaba ben muhasebeciyim 33 haftama kadar çalışıp raporla izne ayrıldım fakat rapor sürem bitince istifamı vereceğim. Doğum sebebi ile işten çıkma olmadığı için tazminat zorunlu değil, işveren isterse veriyor. Yani devletten 16 hafta bitiminde çalıştığım gün ve prime göre doğum parası alacağım
Tugba_23 Niye çıkıyorsun doğum iznine ayrıl güzelce doğum parası al sonrada çalışmadığın aylarda sana her ay işyeri maaşını ödemek zorunda :) ye iç yat :) istifa falan etme doğum iznine ayrıl . Doğum iznin bitince ayrılırsın . Tabi bu söylediklerim az süreli çalışıyorsan iyi olur . Ha çok uzun süreli çalışıyorsan ona göre muhasebeci arkadaşıma sorayım
Hlycsr91 Tugba_23 çalışmadığı aylarda işyeri nasıl maaş ödemek zorunda. Doğum izni bittiğinde işe dönmek zorunda eğer dönmezse yani çalışmazsa maaş alamaz. Keşke dediğiniz gibi olsa o zaman herkes maaşa bağlanır.
Bennomuyum Tabiki de hakkın var askerlik evlilik ve doğum olduğu zaman tazminat alma hakkın var sonuna kadar içerideki izinlerinin dahi parasını alma hakkın var.Ben aldım evlendim evlilik cüzdanı fotokopimi insan kaynaklarına verdim cıkışım yapıldı tazminatim yattı .Doğumda bu sürec nasıl olur bilemem araştırmak lazım.Müdürün böyle bir hakkın olduğu halde yok diyip izin vermezse 170 di sanırım direk ara şikayet et
abilgen Bennomuyum emin misiniz İnternete yazınca doğum sebebiyle anne kendi isteği ile ayrılırsa tazminat alamıyor yazıyor. Ben de alamıyor diye biliyordum siz kesin yazınca bi bakayım dedim yine alamadığını okudum. O sene Evlilik sebebiyle ayrılırsa alıyor o da 1 sene için, o sene evlenip işten ayrılma.
Ezgiliiii Bennomuyum doğumda böyle bir hak yok. Sadece evlilik ve askerlikte var iş veren doğru söylüyor
Bennomuyum abilgen Şirketten şirkete değişiklik gösterebilir mi? Çünkü bana şirketimden dediler ki eğer şimdi çıkmak istemezsen gebelik olursa o zaman da tazminat hakkında sahipsin dediler
abilgen Bennomuyum evlendiğiniz sene doğurursanız evet. Ama 1 seneyi geçince vermiyorlar diye biliyorum.
Ezgiliiii Bennomuyum insiyatif göstermesi başka birşey yasal hak başka birşey yasal olarak Doğumla tazminat hakkı kazanılmıyor
Ayazmom_ qwerty123 kendi istemigizle bile ciksak dogum parasi alabiliyor muyuz? 16. hafta itibarıyla mı?
qwerty123 Ayazmom_ hayır şöyle ki gebeliğin 32. haftasından sonra doktordan izne ayrılmak istediğinizi söyleyip rapor alabiliyorsunuz. İş yerinize raporu verip istifanızı rapor bitimi vereceğinizi söyleyip ayrılıyorsunuz. İşverenin hiç bir zararı yok maaş ve sgk zaten ödemiyor sadece sgk aktif görünüyor. Doğum parasını devlet 16 haftalık rapor bitimi sonrasında 15 gün içerisinde hesabınıza yatırıyor
oznr3434 Ayazmom_ gebelik nedeniyle tazminat alınmıyor ben de çalışıyorum ve şuan hamileyim bunu patronunuzla görüşün eğer anlayışlı biri ise çıkış gösterip tazminatınızı verir ben öyle yaptım.
Ayazmom_ oznr3434 patronun boyle bir yetkisi yok carrefoursada calisiyorum sirketin cikarmasi gerek o da imkansiz
Asemosu06 Ben ilk hamileliğimde kendin isteğimle çıkmıştım tazminat vereceklerini söylediler aldım ama durum sonra şirket küçülmeye gidince onlar çıkarmış olarak gozuktum ama kendi istegimle cikmak istediğimi iletince tazminat hakkın var demislerdi sadece işsizlik maaşı alamazsın demişlerdi