guzellik123 Arkadaşlar merhaba . Aranızda ikili ve üçlü testleri yaptırmayan var mı acaba ? Sanırım bir sorun görünsede bunun bir müdahalesi tedavisi yok diye diye biliyorum . Birde bu testler nasıl yapılıyor kan alınarak mı ?
Em16 guzellik123 canım bir sorun olursa aldırmayı düşünüyorum diyorsan yaptır her türlü kabulüm diyorsan yaptırma. Ben ikili testi yaptırmadım. Senin gibi burada annelere sordum. Çoğunun testi kötü çıkmış. Ama bebek gayet sağlıklı doğmuş. Boş yere huzursuz bir hamilelik geçirmiş oldular. Benim evladım her türlü kabulüm o yüzden yaptırmadım. Rabbim bebeklerimizi sağlıkla kucağımıza almayı nasip etsin inşallah 🥰
Visal95 guzellik123 ikili test yeterli görüyolar canım zaten. İkiliyi bari yaptır bu kötü bişey degıl zaten 11. Haftada yapılıyo bi sıkıntı olursa belki ömür boyu çocugun vebalini almazsın yanlış anlama kolay bi test. Ultrasonda burnuna ve ense kalınlıgına bakıp kan alıyor bide bu kadar. Artık ikili mecburi gibi bişey üçlüye gerek duymuyor doktorlar zaten
Sm135 guzellik123 2 li test sonucum riskli çıktığı için fetal DNA yaptırdım. Temiz çıktı şükür ama 2 li yaptırıp temiz çıkan ve down bebek dünyaya getiren annelerde var. Tercih size kalmış
Gumus25 guzellik123 ikili yapınca genelde üçlü test istemiyorlar zaten. Bence ikiliyi yaptırın ama bu bir olasılık testi, kesin tanı koyulmuyor yani bunun bilincinde olun. Bir sorun varsa illa aldırmak zorunda değilsiniz sonuçta ama insanın kendini buna hazırlaması gerekiyorsa okuması araştırması gerek. Çoğunlukla bir sorun çıkmıyor
guzellik123 Em16 rabbim öyle bir şeyler sınav yapmsın inşallah . Bende böyle bir durumda aldıramam o yüzden yaptırmak istemedim . Ama yinede bir sormak istedim . Ama böyle bir şey varsada kendimi hazrlamış mı olurum diye düşündüm .
guzellik123 Visal95 allah korusun öyle bir durumda aldırmayı istemiyorum . Sadece kendimi hazrlamış mı olurum diye düşündüm . Ama sağlıklı olup sıkıntılı diyenler çok . Boş yerede kendimi germeye gerek var mı diyorum.
Gulsen0606 İkiliyi üçlüyü dörtlüyü yaptırmadım, detaylıya girdim sadece 🫣 bence gerek yok diye düşünüyorum. Rabbim korusun herhangi bir olumsuz durumda aldıracak mısınız ? Aldırmayı düşünmüyorsanız bence hiç yaptırmayın
Baby07 İkili tarama testi yapıldı geçen hafta bi sorun yok ama sonuçları ilk ben gördüm e nabizdan değerlerim düşük olarak anladım İnternet’e araştırıp iyice stres yaptım tansiyonum yerlere düştü vs dün özele gittim o kan değerleri tek başına birsey ifade etmiyor grafiği devletten al bana getir dedi ultrasonda tertemiz herseyi dedi. Şimdi ki aklım olsa yaptırmazdim ben hem devlet hem özel takıpliyim testi devletteki doktor çok ısrar etti de yaptırdım ama pişmanım gerçekten çok gereksiz durduk yere strese giriyorsun kızım 6 yaşında ona da üçlü testte down sendromlu demişlerdi devlette apar topar özele koştuk öyle birsey yok gayet sağlıklı dedi ve çok şükür sağlıklı doğdu. Bence detaylı ultrasona gir diğerlerini de sen bilirsin ama yaptırma bence .yada özele git derim
guzellik123 Baby07 Allah göstermesin öyle bir durumda aldırmayı falan istemiyorum ama kendimi hazrlamış mı olurum diye düşündüm
Em16 guzellik123 işte kesin net bir doğruluk payı yok. Down sendromlu denilen bebekler doğum sonrası gayet sağlıklı doğmuşlar. Öyle bir durum olursa Allah korusun olmayan bir şey için kendinizi hazırlamış olacaksınız. Ve belli bu üzüntü stresten bebeğiniz etkilenecek
Sm135 guzellik123 çünkü bu ikili tarama nasıl riskli çıktığında bebekte problem olmama ihtimali varsa tam tersi ihtimalide var. İnstagramda bir bayanla konuştum onun başına gelmiş