Fidand Tabiki. Ben devlet hastahanesinde yaptırmak istedim önce o yüzden özele göre prosedürleri biraz daha uzun dosya açılımı yapıyorlar. Önce İnfertilite bölümü var oraya gidiyorsunuz. 1 yıl korunmasız ilişki şartı var sadece, o süre içinde olmazsa yapıyolar hemen aşılamayı. Evrak listesi veriyorlar dosya açmak için onları tamamlıyorsunuz bazı testler tahliller eşinin sperm testi ikametgah nüfus cüzdanı fotokopisi vs… hepsinin çıktısını alıp veriyorsunuz heyete, 1 ay içinde rapor çıkıyor. Rapor kullanılacak iğneleri uygun fiyatlı almanız için pahalı çünkü 2.500 liralık ilaçlar 500-700 arası bişey tutuyor o zaman.. Daha sonra Adetin 3. Günü çağrıyolar, ultrasonla bakıyorlar alttan yumurtalara, iğneye başlıyorsun o gün, İğneleri göbekten kendin yapıyorsun her gün aynı saatte.. Can yakıcı değil küçük iğneler zaten :) sonra takip ediyorlar duruma göre 2 günde 1 ya da 3 günde 1 kontrole gidiyorsun yumurtaların gelişimini takip ediyorlar belli bir büyüklüğe geldiğinde Çatlatma iğnesi var onu yapıyorsun. Yapacağın saati onlar söylüyor. Onu yaptıktan 36 saat sonrasında Aşılama işlemi gerçekleşiyor. Aşılama da eşinin spermini yıkayıp en hareketlileri ayrıştırıyorlar enjeksiyon gibi bişeyle senin rahmine bırakıyorlar 5 dakikalık işlem.. Onda da herhangi ağrı sızı bişey olmuyor.. Sadece su içtirip idrara sıkışık şekilde yapıyolar işlemi o beni zorlamıştı zor tutuyorsun falan 🙂