Gonca4297 bi tek basamaklı bir de iki basamaklı tanı şekli var gebelikte şeker tanısı için. Tek basamaklı 75 gram ogtt diye geçiyor, sonuca göre direkt tanı konabiliyor. iki basamaklı da ise önce aç veya tok farketmeksizin 50 gr ogtt yapılıyor, 1. Saatte (tam 60 dk sonra) kan veriyorsunuz, yüksek çıkarsa tanı için 100 gr ogtt yapılıyor. 100 gr da ise 8-12 saat açlık sonrası gitmeniz gerekiyor. Aç karna ve daha sonra 1.,2.,3. Saatte kan veriyorsunuz. 2 veya daha fazla değer yüksekse tanı alıyorsunuz. Gebelikte şeker hastalığının hem anne hem bebek için riskleri ve etkileri kötü olduğu için yaptırmanızı öneririm. Benim kendi doktorum da önce 50 gr önerdi, onu hastanede hazırlanan bir çözeltiyi içerek yaptırdım. Yüksek çıktı, şaşırdım, sonra eczaneden aldığım diğer arkadaşların da bahsettiği meyveli gazoz gibi standart bir çözelti ile 100 gr tanı testi yaptırdım, o normal çıktı çok şükür. Yaptırın ama standart formdaki o gazoz gibi olanlarla yaptırın derim ben. 27+0 ken yaptırdım ben de 100 gramı. 24-28 haftalar arasında yapılması gerekiyor.