031965 Kızlar 10. Haftalarda doktorumuz erkek bebeğimiz olacağını söyledi. Biz kız bebeği çoook istiyorduk benim içime de bebeğimin hep kız olduğu doğuyodu o yüzden kendimi erkeğe kaptırmadım. Hep kızımız olursa adını İNŞİRAH koyucaz diyoduk. Hamilelikten önce de bi hevesle inşirah istiyoduk. Bilmeyenler için İnşirah Kuran ı Kerim in 94. Suresi. Hz. Muhammed İn rahatlatılması ferahlatılmasını anlatıyor çok güzel bir meali var. Ben doktor erkek deyince hep Allah ım kız çocuğu nasip et ki adını İnşirah koyabileyim diyodum. Ve biz kızımız olacağını 16. Haftada kesin olarak öğrendik. Ama bu süreçte ismin çok ağır olduğunu zor olduğunu uzun olduğunu ve dalga geçilebilecek bi isim olduğunu söylediler ve nerdeyse kimse bilmiyor. ( kızımız vesilesiyle öğrenirler diye düşünüyorum) dalga geçen de kendi hata eder. Ağırlığı için de yanına bir isim daha ekleyip daha taşınabilir olmasını sağlarız büyüdüğünde hangi ismini isterse onu kullanır diyoruz. Bu ismi koymayayım diyorum ama bir kaç hocaya sordurdum söylediğim sözden dolayı adağım olmuş yani koymalıymışım. Ama ilerisi için gözüm korktu sizce de İnşirah o kadar garip mi?
Bisofiya 031965 En sevdiğim surelerden biridir kendisi ❤️ Ne güzel düşünmüşsün, bende Meryem Alya vericem ismini inşallah 😍 Bence kötü değil, ağır gelir mi orasını bilemem ama kulağına okunsun gerekirse 2. İsmi verip onunla seslenirsiniz 🤗
EmelBG 031965 Yooo birton garip isim varken ortada gayet uygun güzel bir isim .Anlamlı ağır bir isim olabilir bu normel birşey .Dalga geçen kendi bilir ileride sen dalga gecsinler diye koymadığın için senin niyetin önemli sonucunda bu konuda .
031965 Bisofiya 2. İsmi de eylül babasının hayalindeki isim inşallah ağır gelmez ismiyle yaşarlar 🙏🏻♥️
031965 sudamlasi Allahım kız çocuğu nasip et ki inşirah koyabileyim adını, adıyla yaşasın, bilmeyenlere öğretsin gibisinden söylemiştim adak oluyomuş dediler 🤷🏻♀️
deletedmom6295 sudamlasi kız çocuğu nasip et adını inşirah koyayım demiş bence de göbek adı bile olsa koymakta fayda var
031965 AlininAysesii benim de iki ismim vardı soyadımla beraber uzundu ikinci ismi kısa bişey koyarsak belki toparlarız çünkü soyadımız kısa şimdi 😄
NurDemir Canım işin adaklık kısmını bilemem ancak şunu söyleyim benim ismim de kimsede olmayan ve hem kız hem erkek ismi olarak geçen bir isim ve özellikle küçük yaşlarda çok zorluk yaşadım,çok dalga geçen oldu maalesef küçük çocuklar acımasız oluyor.O yüzden kızıma ben herkesin anlayacağı kız ismi olduğu belli olan bir isim koymak istiyorum inşallah.
031965 NurDemir benim adım da Bircan benle de çok dalga geçildi. Ama benim ismimle uyumlu kafiyeler filan yapıyolardı. Sure olduğunu bilen kolay kolay dalga geçmez ama bilmeyen inşirah yerine inşallah filan der mi acaba 🤔 çok kafam karışık 😕
031965 Aliiss ben Allahım kız nasip edersen adını inşirah koyucam dediğim için adak yerine geçmiş. Herhalde şey gibi oldu Allah ım şu sınavı geçersem şunu şunu kesicem diyoruz adak oluyo ya bu da öyle olmuş anladığım kadarıyla
031965 EmelBG evet zaten ikinci bi isim koyarız kendi tercihi olur kullanmak ilerde, ben de iki isimliyim ikisinden birini nerdeyse hiç kullanmadım. Kullananı da problem etmedim hiç. Ben de dalga geçen de kendi günaha girer diye düşünüyorum 🤔
sudamlasi 031965 ben hafızım adak olmuş gibi gelmedi bana bi hocama sorayım. İsme gelince de manası çok güzel zaten ama çocugunuz için ilerisini de düşünmek lazım her çocuk her ismi kaldıramayabiliyo😔
EmelBG 031965 Yani birde öyle düşünmüşsün güzel düşünce .Tabi ki öyle kalbinden geçen isim önemli o öyle yapar bu böyle yapar değil senin niyetin ve kalbinden geçen mühim ve ne kadar güzel anlamı var 🎀🤩
Haticekubra 031965 bende kızımın isminin ikra olmasını istiyorum annem darıldı benim adımı köy dedi şimdi ise meryem ikra olacak hem annemi kırmamış olcam hemde ikimizin istediği de olacak
Sarella 031965 bence çok güzel bir isim ve anlamlı yanına hafif bir isim koyabilirsiniz büyüdüğünde hangisini isterse o söylenir
031965 Sarella eşim eylül diyo ikinci isme ama daha kısa isimler oluyo ya mesela atıyorum sera gibi bi çırpıda söylenenler daha iyi olur gibime geliyo ama eşimi de kırmak istemiyorum
Haticekubra 031965 adak olacağını sanmıyorum ben gidip mevlanada dua ettim iki oğlum var Allahım bir kız çocuğu nasip et ikra koyayım diye duam kabul oldu şükür 30 haftalıkken tekrar sordum doktora kız dedi rabbim bilir yine nasip