Evet bende de var şu zamana kadarki sürecimi anlatayım, ama stres olmayın kontrolde olun diye anlatıyorum. Birini tedirgin etmek hiç hoşlanmadığım şeydir çünkü.
Bende de detaylıda 21. Haftada bebeği besleyen damarda direnç görüldü, günde 1 Coraspin başlandı 31. Haftaya kadar sürdü bu ilacı kullanmam. 28. Haftadan itibaren ise bebeğimde 2 hafta gerilik görüldü zaten perinatoloji uzmanı; “bu direnç ağrı yapabilir ve daha küçük bir bebek olabilir” diye bilgi vermişti. Direnç geçmedi, ödem başladı, ben gebeliğin başından beri bilinçli olabilmek adına tansiyon ölçümü yapıyorum evde (hastanede ölçen alet olan Omron kol manşonlu ile evde ölçtüm çünkü alet ve ölçüm sırasındaki haliniz çok fark edecektir.). Bu ölçümlerim sonucunda da grafik her hafta daha da yükseldi hatta şu an yazarken dahi başım ağrıyor. Doktorumdan ödemi de göstererek preeklamsi(gebelik zehirlenmesi) tetkiki istedim. Bunun sonucunda Protein pozitif çıktı idrarımda, kontrol ediliyorum. 31. Haftaya kadar kullanmış olduğum Coraspin yetersiz geldiği için Oksapar kan sulandırıcı iğneye başladık. Şimdi 33+4. Haftadayım, bebeğimde en son gerilik devam ediyordu, yetişebileceğini sanmıyorum haftasına karnımı büyümüş hissetmiyorum bu hafta kısmetse kontrolüm var yine.
Velhasıl toparlayım, araştırmalarım sonucu bu direncin bazen geçtiğini, bazen ise bebekte rahim içi gelişim geriliğine yol açtığını ve bazen gebelik zehirlenmesine yatkınlığa sebep olduğunu çıkardım. Ama bunları yaşamayan bir çok anne de var, burada kendiliğinden direnci geçen, az tuzlu beslenme, kan sulandırıcı ve sola yatma gibi durumlarla bunu iyileştirdiğine inanan bir sürü şanslı annemiz de var. O açıdan korkmak yok, endişe yok. Düzenli tansiyonunuzu kontrol ediniz, az tuzlu besleniniz, sinirlerinize hakim olunuz inşallah bir sıkıntı olmadan kucağınıza alacağınıza inanıyorum, sevgiler❤️