Hanımlar doğum hikayemi sizinle paylaşmak istiyorum hatta hastaneye olan şikayetimi.
29 mart çarşamba günü 11 gibi uyandım tuvalete gittiğimde leke gördüm ve açıkçası başta umursamadım sonra kasıklarımda hafif hafif regl sancısı gibi ağrılar hissedince ablalarıma söyledim ve eşime haber ettim. Eşimin iş yerinden gelmesi 3 saati bulduğu için ablamlarla gittim hastaneye. Çam ve Sakura hastanesi takipliydim kadın doğum acile gittim doktor muayene etti açıklığın olmadığını söyledi ve nst de de sancı da görünmedi eve gitmemi ve kanama, sancı vs. artarsa gelmemi söyledi ve bende eve gittim geri. Saat 16.00-17.00 arasıydı eve gittiğimde sancı falan kalmamıştı namazımı kılıp biraz uzanmıştım öyle uyumuşum. Uyandığımda ezan okunuyordu.(Kayınvalidem yanımızdaydı yemekleri o yapıyordu) Yemeğimi yedim ve yatak odasına geçip bebeği kanala yönlendirme hareketleri yaptım biraz sonra yorulup uzandım. Saat 22.00 civarı tekrar sancı geldi ve takip etmeye başladım ne kadar sıklıkla diye. 00.00 da yarım saatte bir kasılmaya başladım nefes egzersizleri ile karşıladım hep gayet iyi gidiyordu. 04.00 gibi 10 dk ya düştü kasılmalar ve hastaneye gittim. Doktor yine muayene etti nst istedi ve yine aynı şeyleri söyledi. Sancım yine görünmedi. 🙄 Eve tekrar geldim ve yine nefes egzersizlerine devam ettim kasılmalar düzensizleşti leke daha da çoğaldı saat 10.00 a kadar evde kendi kendime çabaladım artık midem bulanmaya başlamıştı boş safra istifra ettim ve kasılmalar 2 dk da bir oluyordu. Hemen hastaneye gittik yine muayene etti 4-5 cm açıklık olduğunu söyledi nst istedi. Bu arada hastanede sıra vardı acil doğum kısmında ve ben tek başımaydım yanıma kimsenin girmesine izin vermediler ben ayakta bile zor duruyordum nst de sıra vardı orda başka bi gebe bana yer verdi yardımcı oldu. Sonra güç bela yatak boşaldı nst bağlandı ben artık kıvranıyorum sancıdan beni arıyor bizimkiler açamıyordum telefonu. Ben o durumdayken bile sancım görünmedi sancın yok dediler açılman yokmuş dediler sanki yalan söylüyormuşum gibi davrandılar. Sonra içeri görümcem geldi merak etmişler, kendisi hemşire başka hastanede benim halimi görünce karnımı falan kontrol etti bebek hareket ediyor mu dedi bende yok dedim. Sonra ordan birini çağırdı tüm ilgisizliği ile hareket ettikçe butona bas diye elime bişey verdi ve ben orda 45 dk kadar bekledim bebeğim hareket etmeden ve kimse gelip bakmadı bir daha. Görümcemi çıkarmışlardı 5 dklığına girebilmiş. Sonra tekrar geldi hadi gidelim bişeyler ye dedi tekerlekli sandalye ile çıkarırken ordaki ebe mi artık hemşire mi bilmiyorum bana “yürümezsen açılman olmaz yalnız” gibi müthiş bir yorum yaptı beni delirtti. Acilden çıktığımda bekleme salonunda bizimkiler ile eşim bekliyordu görümcem içerinin durumunu anlattı perişanlığımı ve ilgisiz oluşlarını sonra eşim Medipol Mega hastanesini aradı kabul eder misiniz diye, hastane evet diyince hemen gittik. Giderken bende artık ıkınma istediği de başladı. Yol 20 dk sürdü, hemen Dr. Elif Hanım muayene etti ve 8 cm açıklık olduğunu söyledi nst ye bağlandım gayette güzel sancılarım görünüyordu. Eşim işlemleri halledene kadar nst de kaldım ve ıkınmamak için zor tutuyordum kendimi. Her şey tamam olunca doğumhaneye alındım ve 45 dk içinde doğum oldu 14.43te minik kızıma kavuştum. Kucağıma verdikleri an onun sıcaklığını hissedince çektiğim sancıları, ağrıları, her şeyi unuttum. Sonra sıyrıklarım olduğu için dikiş atıldı. 1 gece hastanede kaldık ve ertesi gün taburcu olduk.
Kontrollere giderken hastaneden, doktorlardan çok memnundum aslında o yüzden orda doğum yapmak istiyordum ama acildekiler hiç öyle değil, resmen kurbanlık koyun gibi bekliyordu bütün gebeler. Nst ye bağlanabilmek için sıra bekliyorduk, tamam devlet özel gibi muamele etmez ama olan sancılarımı nasıl inkar edebilir, açılmam varken neden yok denir, ben sancıdan kıvranırken diğer bi gebenin mi yardım etmesi gerekir, aklım almıyor bunları. Halbuki öyle de güzel bir hastane ki her imkan var bir sürü yatak vardı ama yatırmadılar.
Yani diyeceğim o ki hastanenizi ve doktorunuzu iyi seçin, tabi hakkınızda ne hayırlı ise o geliyor başınıza ama tedbirli olmakta fayda var.
Söyleyeceklerim bu kadar. Hakkınızı helal edin bayağı bir uzun oldu.
(Not: Bağcılar Medipol Mega Üniversite Hastanesi normal doğum ücreti; 11.500₺)