Nurrr_33 Arkadaşlar ikiz gebeliği olanlar ciğer gelistiriciyi doktorunuz yaptı mı kaçıncı haftada yaptı yoksa acil bir durum olmazsa yapmadı mı ? Bazı doktorlar tedbir amaçlı yapıyor diye biliyorum doktoruma 32 haftada gittiğimde kontrole istiycem özelliklee
Paramedik16 Nurrr_33 benim doktorum yapmadı canım söyledim sonra 28.haftada sancıyla gittim iki doz yapıldı zaten aynı gün doğum yaptım ama her şeyim normaldi bi anda sancım geldi
sonnenschein Nurrr_33 sancınız yoksa yapılmaması daha iyi, kendiliğinden gelişmesi için, bana yapılmadı 35.haftadayım
Gozdesmy Nurrr_33 eğer doğumu tetikleyen bir durum yoksa yapmıyorlar. Allah korusun o ignenin de kalp atislarini zayıflatma gibi bir etkisi varmış. Benim de ikiz ben de iyi bir şeyse yapılsın ne olur ne olmaz diye düşünüyordum ama kendiliğinden olmasi en güzeli imiş. Acil bir durum olursa zaten hemen yapılıyormuş
MahirZeynep Biz 30. Haftadayız şuan iğnelik bir durum yok ama dpmtor her hafta takip ediyor ağrıların olursa hemen gel ciğer geliştirici yapabiliriz dedi. Nst yede girmeye başladık. Sancı vs riskli bir durum görürse yapacakmış
Ozlem_K38 Merhaba, ben sorduğum doktorum şu cevabı verdi, kendi gelişmesi daha iyi, aksi bir durum olmadıkça iğne yapmayı tercih etmeyiz demişti. Benim 29. Hafta da sancım olunca 2 doz vurdular. Eğer sancım olmasaydı vurmayacaklardi.
Rubyyigit Ozlem_K38 ben de şu an 29+2 bebeğim çok güçlü vuruyor ve çok oynuyor zaman zaman canım yanıyor… acaba sizin sancılarınız vs nasıl başladı biraz anlatabilir misiniz yaşadığınız süreci🌸
Ozlem_K38 Rubyyigit Kontrole gitmiştim aslında sancım olduğunun farkında değildim. Ağrılarım herzaman oldu benim, ben hep normal karşıladım tek yumurta ikizine hamileyim (mono di). Nst ye girdim 40 üstü sancım çıktı bende şaşırdım. İlk gebeliğim olduğundan belki anlayamadım. Tekrar nst ye bağladıklarında bedenimi dinledim. Kasıklarıma ağrı giriyordu. Afedersin idrarın gelirde çok sıkışırsında ağrır ya onun gibi bir ağrı oluyordu. Birde sırtımdan girip üst karnıma vuran bir ağrı oluyor bazen. Sancı ilacı kullanıyorum şuan da. Bugün kontrolüm vardı hafif sancım çıktı. 31 haftalık oldum doktorum 34 haftalıkken alabileceğini söyledi. Bir kızım 1.669 kilo diğer kızım 1. 639 kilo. Bebeklerim de hareketli nst yi zor çekiyoruz. Hiç nst ye girdiniz mi ?
Nurrr_33 @Ozlem_K38 @Rubyyigit @Paramedik16 @sonnenschein @MahirZeynep bende 32 haftada kontrolüm doktorumda risk görürsek yapıyoruz dedi ama ben dedim yine de yapalım hocam ani bir doğum olur falan tedbir için yapalım dedim.
sonnenschein Lur-2006 ben doktoruma sorduğumda şu cevabı verdi, normal seyirinde giden bir sürece gereksiz yere dışarıdan müdahale etmek zararlıdır dedi, sancısı olan erken doğum riski olan gebelere ciğer geliştirici iğne yapılır diye açıklama yapmıştı
Gozdesmy Lur-2006 doktorum bana kalp atışlarını zayıflatabiliyor ve nst de bizi yanıltabiliyor demişti. Bu yüzden acil bir durum olmadıkça yapmayız dedi
Lur-2006 sonnenschein ben de söyle biliyorum o iğne zaten sülfaktan içeriyor ve bebeğin ciğerinin gelişmesi için de o madde gerekli ve 24. Haftadan itibaren bebek zaten üretiyor bunu sadece gelişimini hızlandırıyor. Araştırdığım kadarıyla da doktoruma sorduğum kadarıyla da bir zararı yok ama belki başka bir görüş vardır diye sormak istedim size de 💕
sonnenschein Lur-2006 doktorumun dediği bu yönde belki de 2 farklı yaklaşım vardır , sağlıkla gelsin minnoşlar 💕
Nurrr_33 sonnenschein çok şükürrr bakalım bende 32 de gidicem nekadar oldu bebisler merak ediyorum inşallah 2 kiloyu geçeriz doğuma kadar 🙏🤲🙂
sonnenschein Nurrr_33 geçer Allah’ın izniyle canım hep olumluya odakla kendini ben gebeliğinin başından beri öyle yapıyorum, herkes erken doğum olur dedi ben hayır zamanında gelecekler Allah’ın izniyle dedim hep kendimi motive ettim dua ettim Allah’a 🤲🏻💕