Pln1994 Merhaba arkadaşlar iki hafta önce gittiğimde de ikili tarama 11 haftalıkken yapılamamıştı bugün de gittim 13 haftalığım yine yapılamadı kiloluyum ona bağlıyor doktorlar ve duruş şeklinden bakamadık dediler ölçüm yapılamadı yine artık ikili yapamayacaz bende tedirgin oluyorum artık bir ay sonra üçlü tarama yapacaz gel dediler bu durumu benim gibi yaşayanlar var mı ikili tarama yapılamadı artık üzgünüm anormal bir durum olursa bilmezsem diye korkuyorum üçlü taramada da çıkar mı risk olsa fikirlerinizi almak istedim kızlar 😢
Ozgeaslan2305 Pln1994 canım bende ikili uclu dortlu yaptirmadim detayli ultrasona girdim doktorum cokta gerekli bulmadi ikiliyi bence detayliya girmen yeterli 😊
Burjucan Pln1994 karnımdan baktığında doktor bebeğin bu duruşunda ölçüm yapamam dedi ve ben zayıfım mecbur vajinal muayeneyle ölçüm yapacam dedi ve yaptı
caglademir Pln1994 olsun canim detayli ultrasona girersin en kotu, zaten testler yuzde yuz sonuc vermiyor, yapilsa iyiydi tabi ama cok asiri sey de kacirmis olmazsin. Dedigin gibi bunun uclu dortlu taramasi var detayli ultrasonu var
Pln1994 Ozgeaslan2305 öyle mi canım peki o detaylı kaçıncı ayda yapılıyor risk filan olsa onda da belli olur mu 🤗
Pln1994 Burjucan ben kiloluyum canım bir de duruş tarzından bebeğin bana dedi ki git tatlı bişeyler ye yürüyüş yap yarım saat sonra gel naptıysam yarım saat sonra da baktı ölçüm yapılamadı yani
Pln1994 Burjucan vajinal dediler de ben istemedim korktum doktorum da baktı artık bir ay sonra gel üçlü taramaya dediler artık bende öyle yapacam peki vajinal muayeneyle ölçümü yapabildiler mi bi risk oldu mu vajinalde
eymeninannesii Canım kac kilosun ki bildigim kadarıyla ikili tarama kan testi ile olmuyormu ben mi yanlış biliyorum şimdi korktum ben 80 kiloyum kac kilosunda bakmadılar anlamadim
Bskrt eymeninannesii ense kalınlığını ölçüyor risk sınırındaysa, siz de isterseniz kan veriyorsunz. Ama kesin belirleyici bi test değil genelle yanılıyorlar
Pln1994 eymeninannesii önce ultrasonda bakıyorlar ölçümlerini yapıyorlar sonra kan testi yapıyorlar yok canım korkma ben daha kiloluyum senden herkeste bir olmuyor ya bebeğin duruş tarzından dedi doktor
Dniz47 Pln1994 ikili yapılıyor temiz çıkınca üçlü taramaya gerek duymuyorlar niye yapmadılar ki bende öyle oldu ikili taramayı yaptım digerini gerek görmedi doktor
Pln1994 Dniz47 canım benim de yaptılar ama ölçümü yapılamadı iste artık haftası geçtiği için üçlü taramaya bakıcaz dediler
btlunl Dniz47 bizimde ikilimiz temiz çıktı ultrasonda öyle dr bu hafta üçlü de yapalım dedi üçlüye gerek yok diye ben de okudum evham yapıyorum kaç gündür
Smye Pln1994 ikili tarama kan testiyle yapılır evet ense kalınlıgını ve nazal bölge kemiğinin olmasını ultrasonla bakar ama bunun kiloyla ne ilgisi var ne kadar kilo okursanız olun bol çikolata yiyip gidin hareket halinde olup döner ultrason ölçümleri de yapar kromozon bozuklularını %95 ikili test saptar malesef 3 lü doğruluk oranı %65 tir farklı ni doktora gidin ayrıntılı da bi sıkıntı çıkarsa yine geriye dönük ikili test sonucuna göre risk hesaplanıp sonuç söylenecek
btlunl Pln1994 ollur detaylıda canım Alah sağlıcakla aldırsın kucaklarımıza ama için rahat edecekse başka bi dr. Görün her dr farklı oluyor
Burjucan Pln1994 canım işte alttan baksaydı o zaman benim de karnımda baktığında duruşu ense kalınlığını ölçmem için iyi değil dedi alttan ölçüm yaptı
mucizemizibekliyoruzz Pln1994 ilk kez böyle bir şey duyuyorum. İkili tarama testi kan ile yapılıyor zaten kan alıyorlar sizden. Evet ultrasonda da ense kalınlığı ölçülüyor nasıl ölçemedi hayret ettim. Üçlü ve dörtlü testlerde ikiliye göre daha fazla yanılma payı var. Detaylı ultrasonda da her şeyi öğrenebiliyorsunuz zaten. Sıkmayın canınızı. Eşinizin ya da sizin ailenizde down sendromlu birileri yoksa sizin bebeğinizde de olma ihtimali düşük zaten. Ama henüz vaktiniz varken başka bi doktora görünün bence
Pln1994 mucizemizibekliyoruzz teşekkür ederim sağolun bende aklım cok karıştı üzüldüm zaten ama duruş pozisyonundan dedi doktor kilolusun bir de ondan değil obeziteden ölçüm yapılamadı yazmış kagıtta
mucizemizibekliyoruzz Pln1994 vajinal muayenede risk yok. İnsanların rahim ağzı inceliği vs oluyor sürekli vajinal muayene olup kontrol ettiriyorlar gebelikte. Ben çok vajinal muayene oldum hamileyken. Bi cihaz var vajinanızın ucuna tutuyor ultrason gibi bakıyor ordan yani ne canınız acıyor ne de vajinanızın içine bir şey sokuyor doktor. 2 milim bişey yani dokundurduğu
Pln1994 mucizemizibekliyoruzz bende iki kere oldum vajinal muayene ama ikili tarama için dediler bende korktum açıkcası
Kardelennnnnuygr mucizemizibekliyoruzz aynen herkes kesinlikle yaptırmayın diyolar ama doktorlar zararlı olsa yapar mı insanlara göre her şey zararlı ama bi kanama halinde yada ultrason da bakılamadığı zaman mecbur alttan muayene olunuyo
FilizDemir Pln1994 canım niye sıkıntı yapıyosun ki ben istemedim yaptrmadım detaylı ultrasona girdim herkes taramalarını yaptırmıyo