Şey düşünün bir maç izliyorsunuz, 20. Saniyede gol atıldı. Skor tablosunda golün karşısında 1. Dakika yazar. Çünkü olay 1. dakikanın içerisinde olmuştur.
Biz de atıyorum 15 +2 deysek aslında 15. dakika 2. saniyedeyiz, yani aslında maçın 16. dakikası oynanıyor o anda 😂 anlatabildim mi bilmiyorum ama mantık aslında bu şekilde.
İngilizcedeki yaş kavramı gibi düşünün, biz girdiğimiz yaşı söyleriz, bitirdiğimiz yaşı değil, ingilizce de bitirdikleri yaşı söylerler. Biz 16. Haftadayım deriz, ingilizcede 15. Haftayı bitirdim derler gibi.