beyza_77 MTHFR deki heterozgotlari bazi doktorlar normal kabul ediyor. Cunku heterozigotta normal calisan bir gen var demek ama homozigotta gen tamamen bozulmus anlamina geliyor isin icine homozigot girince doktorlar igneye yonlendiriyor ama asil onemli genen Faktor V-III oldugunu savunan doktor kesimi var. Faktor genleri homozigot degilse igneye gerek yok diye destekliyorlar. Benimde MTHFR de 2 genim heterozigot cikmisti doktorum karari bana birakti kullanmazsan kimse sana kullanmak zorundasin diyemez tibbi olarak kesinkes bir mecbutiyeti yok Homozigot olsaydin zorla kullandirirdim dedi. Ben arastirdim heterozigotta olsam az normal gen yapisina gore hamilelikte artan kan hacmiyle pihti yasama riskim 3-4 kat artiyormus. o yuzden kullanmayi tercih ettim. Kullanmanin ekstra bir riski ve zarari yok bebege de anneye de.