Edddaaa
Öncelikle burdan normal Doğum zor diyip milleti korkutan hemcinslerimi kınıyorum ve Doğum hikayemi yazmaya geçiyorum, 38+1denişanım gelmişti ve 38+6 gecesi hafif kasılmalarım geldi ve İstanbul trafiğini göze alamadığımız için asla şiddetli olmamasına rağmen hastaneye gittik , yatışım yapıldı. Propess uygulandı, lağman yapıldı hiçbiri sıkıntılı işlemler değil. Neyse gece uyuduk yanımda eşim ve annem vardı, benim hastanemde iki ayrı oda veriliyor birinde doğum yapana kadar sadece anne adayı ve refakatçi ve sabah kalktık Müge anlıyı falan izledik ,annem asla kaçırmaz, neyse saat 2 gibi epidural yapıldı efsane bir rahatlık mutlaka yapılmalı, sancıyı hiç hissetmiyorsunuz sadece sanki tansiyon aleti sıkarya kolunuzu heh işte en şiddetli ağrıyı o şekilde savuşturuyorsunuz, sonrasında suyum patlatıldı ve işin rengi o andan sonra değişti ama yine de asla dayanılmıcak gibi değil, 5 buçuk gibi ebe geldi ve hadi Doğuma dedi , tamam dedim ve gittim ana doğuracak gibi de değilim sanki öyle hissediyorum , neyse beni pilates topunda zıplatıp ıkındırdılar falan derken çatala aldılar, bu arada Doğumun yaklaşık 45 dk kadar sürdü, çatalda ıkınmaya başladım, ama kendime sesimle kızım 10 kerede ıkınsan sen ıkınacaksın 100 kere de ıkınsan sen , bu azimle çıkmıştım zaten yılmayacaktım, kaç kere ıkındım hatırlamıyorum bir ara eşim geldi doğuma baş ucumda yaparsın hafi va diyordu dedim sen git konsantre olamıyorum bu normal Doğum işi foto çekileyim güzel çıkayım işi değil bu arada o tip istekler sanırım sezeryan için daha doğru , neyse sonra bir ebe koluyla bastırdı bende var gücümle ıkındım, ben daha asla çıkmaz çok yıkarsa diye düşünürken doktor ıkınma diye bağırdı sadece nefes al ver dedi bende bıraktım ve meleğim kucağımdaydı, eşimi çağırdılar , ben annemi de çağırdım, Harika bir andı , kesi yok, sadece rahmimin iç kısmınd birkaç çatlak oluşmuş onun için iç dikiş atıldı, bebeğim 3200 doğdu , öncesinde ultrasonda 3300 demişlerdi, eve gelince vajinamı kontrol ettim ilk doğumumdu ve herhangi bir değişiklik yok gönül rahatlığıyla girin normal doğuma asla pes etmeyin yılmayın , rabbim hepinize kolaylık versin , dilimden “sünme sebila yesserehu” demeyi düşürmedim
Buharcik
Yaaaa çok güzelll, Allah hepimize kolay doğumlar nasip etsin 🤗 epidural iğnesi sırasında çok can acıyor mu? Sonrasında ağrı sıkıntı çektin mi acaba 🙄 Allah bebeğine uzun sağlıklı hayırlı bir ömür nasip etsin 🤗🤗
TulinMasalAda
Sağlıkla büyüsün yavrunuz. Başlığı okuyunca bile bir rahatlama geliyor. Ben ağrının ve acının beyinde olduğuna ve kadınlara Doğum sürecinin korkunç bir deneyim olduğunun dayatılması ile ilgili olduğunu düşünüyorum. mutlaka zor ama dayanılmaz olmadığı milyarlar kez kanıtlanmış. Epidural konusunda annemize hiç acı çekmemişsin diyenlere sesleniyorum...sevgili anne adaylarım epidural hadi yapalım denince yapılan bir uygulama değil. Açılma 4-5cme ulaşmadan yapılmıyor. Sezaryende yapılanla da aynı değil. Anne sezaryende tüm hissi kaybeder ve ayağa bile kalkamaz. Ama epidural normal Doğumda bu şekilde olmaz. Anne baskıyı ve ağrıyı min. düzeyde hisseder. Özellikle tam açıklığa gelindiğinde anne hissetsin ve doğru ıkınsın diye neredeyse etkisi geçecek şekilde ayarlanır. Tabi ki bu doğal doğum değildir ama yine de takdir edilecek bir deneyimdir. Kısacık bir örnekle ağrı konusuna örnek vereyim. Malum çatı muayenesi konusu bir çok kadını korkutur. İki gün önce çatı muayenemi oldum. Gerçekten sevimsiz bir işlem. Ama anlatıldığı gibi kabus değil. Çatı muayenesi olamadığı için Sezaryen olan bir sürü kadın tanıyorum. Bunların hepsi size farkında olmadan dayatılan şeyler. Nolur kanmayın. Kadın bedeni muhteşemdir ve Doğum doğal bir olaydır. Yapamasanız bile deneyin. Son 3 haftam, korkmuyorum doğumdan. O deneyimi yaşamak için merakla bekliyorum. Uzun yazdım kusura bakmayın. Ama korkusu olan anne adaylarına belki biraz da ben cesaret veririm dedim.