Ervaduru diyabet şeker hastalığıdır bunu öğrenmek için dahiliyeye gidip bütün kan tahlillerini isteyin geriye dönük şekerinizi inusilin direncinize bakiliyor bunların sonucu yüksek gelirse şeker hastalığınız var demektir sizin yaptığınız ölçüm açlık tokluk kan şekeri oluyor bir hafta takip yapıp gidin birde gebelikte ilk bir saat sonraki ölçüm tokluk şekerinizi oluyor sıkıntı yapmayın önce diyetle dengelemeye çalışıyor doktorlar zaten