Dmrbs18 Anneler . Bebeğim 1 aylık . Mama yerken hırıltısı var burun tıkanıklığı aspiratör aldık ama diğerini ovuyolar dün sağlık ocağında yaptridim ama eczaneci aspiratör verdi . Benim anlamadığım su burnu tıkanık olsa normalde de nefes alırkan hırıltı olmaz mı . Normalde bişi yok mama yerken biberon agzindayken bu hırıtı oluyor emerken ?
Hizligonzales Dmrbs18 siz temizleyin burnunu bakin eger temizlediginiz halde hala oluyorsa doktora soyleyin belki farkli bi durum vardir.
Beriiil Dmrbs18 burnu temizse hırıltı devam ediyorsa balgam vardır boğazında ondan hırıltı yapiyordur
Eemoom Dmrbs18 fizyolojik ile burnunu yıkayın düzenli olarak. Biz kızıma sık sık yapıyorduk. Ancak o açıyor burnunu. Mama da doğum kilosu kaçtı ? Omu da bilmek lazım. Bide başka bir doktora daha götürün bence. Kızım doğdu. İlk 10 gün falan burnu hep tıkalıydı. Nefes alırken sırtı hırıl hırıl oluyordu elimin altında. Doktoruma gittim. Bişeyi yok yenidoğan bebekte olur dedi. Ama hiç içime sinmemişti. Bi gün ateşlendi aniden. Acile gittik. Meğer covid olmuş. Üstünde durun bence.
Nurdanb Dmrbs18 çünkü yenidogan ağızdan nefes alamıyor sadece burundan alabiliyor burnu tıkalı sanırım
Dmrbs18 Bide kilomus 3.300 mamayı 60 a iki ölçek veriyorum arttirmam lazimmi doğru düzgün çocuk doktoru bulamadım bilgisi olan yazabilirmi ? Aptamil prameture kullanıyoruz ama 1 ay kullanılacak dendi değiştirmemiz lazım gaz ve kabızlık yapmayan sinrimi kolay bir mama onerirmisniz
Hizligonzales Dmrbs18 sma optipro kullandim gaz yada kabizlik yasamadik suan icin olcek durumlarini hatirlamiyorum ama kutuların uzerinde yda internette bulabilirsiniz kac olcek vermeniz gerektigini bebeginizin halinden tavrindan anlayarakta artirabilirsinix acikcasi ben pek orda burda yazanla hareket etmiyordum ilk ayindan sonra bebegim hala devam etmek istiyorsa 1olcek fazldan yapiyordum yada 1saat sonra.tekrar veriyordum
Dmrbs18 Hizligonzales ilk sağlık ocağı temisleri sırıngayla yaptı ama çekme işlemi olmadı . Onermedide . Ben evde bir kaç kes aspiretorle uapyim ama doktor yapma dedi . Göğsünü dinliyolat ordan gelmiuo burnuda tıkali değil dediler reflü varnis o yapabilirmi. Gecmesee hırıltı ciğere bakcaklar
Dmrbs18 Beriiil sağlık ocağına yaptı sır8ngayka ama çekme islemi olmadı . Bende eczaneden aldım aspiratorle çektim ama doktor çekme dedi sadece o suyu sıkcakmisim .banada balgam var gibi geliyor söyledim de. Hatta bugün yine hastanedeydik burunda tıkanlık yokmuş .reflü varmis oda sanırım genizden kaynaklı olauyor gibi bişi dedi kaç doktor baktı goguslerde hırıltı yok ama gecmezse ciğerlere bakcaklar sanırım
Beriiil Dmrbs18 benim kızımda 27 günlük oldu yeni doğdu onun göğsünde de hırıltı var kusunca balgamlı kusuyor belli oluyor göğsü balgamlı olduğu sizin bebeğinizde kusunca takip edin yada sırtına sıcak havlu koyun sonra hani gaz çıkarma işlemi yapiyoruz yaa sırtına pat pat vuruyoruz o şekil yap sokmesine yardımcı olursun
Dmrbs18 Beriiil göğsünden gelmiyor ses burnundan sanırım.geniz ama normalde yok ses mama yerken vs oluyor göğsünü dinlendiler ordan gelmiyor hırıltı.ama.yinefe denerim varsa cıksın
Beriiil Dmrbs18 ozmn burnundan kaynakli fazla zorlama çocuğu canm burnunu falan tahriş edersin sadece mama falan yerken oluyorsa burnunda et falan olabilir
Dmrbs18 Eemoom verdiler burnuna pislik vs görünce yapıyorum ilk sağlıkocagına yaptırmıstımm. Bu hırıltı sadece mama yerken oluyor yani uyurken öyle bir hırıltı yok burnu tıkali olsa.uyutkemde bir ses olurdu bana göre balgam var gibi hissediyorum buda yutkunurken falan ses cıktıgnı düşünüyorum . 2950 doğdu .şuan güncel kilosu en son 3.300 falandı
Dmrbs18 Eemoom çocuk doktoruna gittim reflü vs var dedi çok gazı varmış öksürük varmı dedi çok nadir oluyor dedim dinledi vs kalbinde üfürük mu ufurummu ne var dedi onun için bir hasteneye gidicez burnu tıkalı değil dedi actrmaya gitmiştim . Bir sağlıkçı tanıdığım reflü varsa buda hırıltı yaparmıs . Acile gittim arastrma ve uzaman bir doktordu çok iyi ilgilendi onada dedim oda dinledi vs bebekler bizim gibi değil onların damarları dar şuan oyuzdende hırıltı olur dedi
Eemoom Dmrbs18 balgam için ne yapılır hiç bilmiyorum. Kilo içinde sağlık ocağı bişey demedi mi ? Haftada 140-200 gram arası alması gerek. İlk aylardsOrtalama 1 kiloya yakın almasını bekleriz demişti bana doktorum. Normal gibi kilosu. Mamanın arkasında ayına göre kaç ölçek vermeniz gerektiği yazıyor. Ordan bakıp yapabilirsiniz. Sadece mama alıyorsa ona göre ayarlarsınız. Bide hipp marka sanırım en iyisi. İlk 3 gün bizde mama kullandık. Hipp önermişti doktor akrabamız
Eemoom Dmrbs18 reflü olsa durmadan kusar ama. Fışkırarak kusuyorlar. Kusması, beslenmek istememesi, kilo almaması gibi belirtileri var. İyi bir doktora götürüp baktırın bence. Kızım fışkırarak kusuyordu mesela. Doktor normal demişti. Reflü değilmiş
Dmrbs18 Eemoom az almış dedi sağlık ocağı ama ilk başlarda sarılık oldu 200 gram vermiti sonra doğduğu kiloya geldi onu hesap etmiyor ama normal bu haftalar bu şeylerden sonra alması lazım en şeyi 500 gram alması lazim dedi
Dmrbs18 Eemoom kusma var ama fıskırma değil . İstahida iyi ama diyelim şuan mama verdim bitti yine aranıuor istiyor doydugunu anlamıuo sanırım . Geçen bogalcak gibi oldu ağzından burnundan geldi . Ağzına geliyor migdeden sürekli yutkunuyor cunki küçük olduğu icinn pek fazla bişey yapamıyolar iyi doktor bulmakta zor biri a dese biri b diyor farklı konusuyolar iki denklemde kalıyo insan
Eemoom Dmrbs18 sürekli aranması çok normal. Daha çok minik. Emme refleksi. Sadece acıktığı için aranmıyor. Senin kokunu sıcaklığını da istiyordur bazen 🥹 normal o yüzden. Arandıkça emzir bişey olmaz. Kızım aşırı kusan bir bebekti. Bazen yarım saat bazen de 15 dakika da bir aranırdı gündüz. Emzirirdim hemen kusmasına rağmen. Ne zaman istese meme verdim. Bazen emerdi. Bazen memeyi emzik gibi kullanırdı 😄 hiç umursamadım. İstedikçe emdi. Meme emiyorsa emzir sende arandıkça. Kilosu da artık yavaştan toparlamaya başlar. Zaten ödem de oluyor bebekler ilk günler o da gidince zayıflıyorlar yine. Kilosunu dert edip kendini üzme. 40 ı çıktıktan sonra da zaten aşırı hızlı toparlanıyor bebişler