meleksaymaz Hanımlar eşimle ikimizde çifte vatandaşız eşim almanya doğma büyüme bense başka bir ülkenin vatandaşıyım. Türkiye de doğursam çocuğum da alman vatandaşı olurmu otomatikman? Yorumlara ihtiyacım var
Yenibirii meleksaymaz canim ilk basta türk vatandaşi oluyor. Ondan so ra ankarada alman konsoloslugundan randevu alip cocugun alman vatandasligini talep ediyorsunuz bildigim kadariyla. Bende alman vatandasiyim.. alman olup burda doguran arkadaslarim böyle tarif etmisti.
DeustchBurcu meleksaymaz ben de Almanya’da yaşıyorum🌸 burada doğum yapacağım. Türkiye şartlarını bilmiyorum ama burada annenin vatandaşlığı neredeyse bebek de otomatikman oranın vatandaşı oluyor🫶🏻
Ada_ada meleksaymaz tuerkei.diplo.de internet sayfasında, “yurt dışında doğan ebeveynlerin çocuklarının vatandaşlık durumu” adı altındaki başlıkta detaylı yazıyor, orayı bir inceleyin isterseniz en güvenilir bilgiyi oradan alırsınız.
Eso66 meleksaymaz bende almanyada yasıyordum türkiyeye taşındım mecbur almanyada doğum yapmam gerekiyor alman vatandaşı olması için öyle duydum
meleksaymaz Yenibirii Yani orada doğum yapmam şart değil öylemi?, peki benim de vatandaşlığımı alma şansı varmı ikisi birden .. hem alman hem benim bu konuda fikriniz varmı ? Teşekkür ederim 💕
Yenibirii DeustchBurcu senesini tam bilmiyorum ama 2000li yillarin basindan itibaren almanyada dogan bebekler direk alman vatandasi oluyor. Daha sonra 16-18 yaslarinda istege bagli türk vatandasligini alabiliyor diye biliyorum ben
Yenibirii Ada_ada tuerkei.diplo.de internet sayfasında, “yurt dışında doğan ebeveynlerin çocuklarının vatandaşlık durumu” Eso66 bu sayfadan bakabilirsin canim
Dudumundo meleksaymaz sizin vatandasi oldugunuz ulkeye bagli tamamen. Bazi ulkeler cifte vatandasliga izin veriyor bazilari vermiyor. Seneler once litvanya cifte vatandasliga izin vermiyordu mesela simdi degistiyse bilmiyorum.
DeustchBurcu Yenibirii işte o eskidendi benim oturumum var, vatandaş değilim. Beneğim TC vatandaşı olarak doğacak, sadece doğum yeri burası olacak🌸
Yenibirii Eso66 eşinle ikinizden birinde alman vatandasligi varsa burda dogurup alman konsolosluguna basvurup bebeginize alman vatandasligi alabiliyorsunuz
Eso66 Yenibirii Yani benim bildiğim o artık yok cünkü çoğu tanıdığım almanyaya gidiyor doğuruyor sonra geri dönüyor o şekil alıyorlar alman vatandaşlıgını.
Yenibirii meleksaymaz ikinizden biri alman vatandasiysa bebeginiz türkiyede dogdugunda ilk basta türk vatandasi oluyor. Sonra bi ay icerisinde alman konsolosluguna gidip alman vatandasligi icin basvurup alman kimligini alabiliyorsunuz. Cifte vatandas oluyor yani bebeginiz.
nilsmomy meleksaymaz Benimde banam Fransız vatandaşı bende Fransada doğdum ama otomatik çifte vatandaş olmadım çünkü deklare edilmesi gerekiyormuş biz turkiyeye taşınınca ettiremedik. Sizinde konsolosluğa deklare ettirmeniz gerekebilir bence en iyi bilgiyi konsolosluktan alabilirsinjz