Yaş 38, AMH 2.30 çıktı. 10 sene önce pcos tablosu izlendi. Adet düzensizliği nedeniyle senelerce doğum kontrol hapı kullandım. Hapı bırakalı 2 yılı geçmişti ama gebe kalmamıştım. Son aylarda testle ovulasyon takibi yaptık ama sonuç alamadık. Adetim düzenliydi. Eşimde tek taraflı varikosel ve ileri hareketliğin düşük olduğunu öğrendik. Üniversite hastanesindeki prof. istersen hemen tüp bebeğe geçelim daha garanti olsun ya da aşılamada şansınızı deneyin diye seçenek sundu. Devlet tüp bebeği karşılamak için önce iki aşılama denemiş olmamızı istiyormuş. Deneyelim dedik. İyi ki de demişiz. İlk aşılama tuttu. Aşılama yapılınca 15 dk. yatsan yeter dediler ama ben rica edip yarım saat bacaklarımı indirmeden yattım içerde. Sırf içim rahat etsin diye. Şimdi 9. haftadayım. Hashimatom ve bel fıtığım olduğundan bir şey olacak diye ödüm kopuyor ama şimdiye kadar bir sorun yaşamadım çok şükür. Önerim: testi erken yapmayın, ben sabredemeyip 9. günde yaptım ve negatif çıkınca çok moralim bozuldu. Hafta sonu arkadaşlarla otele gittik ve ben yarım şişe blush içtim. Allahtan herkes gibi rakı içmemişim. Dans etmiştik, kasıklarımda gerilme olunca söylenen günde de yaptım ve pozitif çıktı. Çok erken olduğundan bir kereden bir şey olmaz diyor herkes. Bir de sperm kalitesini artırması için ürolog eşime Zeucit önermişti. Aşılama zamanı daha ilk kutu bitmemişti ama faydasını görmüş olabiliriz. Erkek beslenmesinin ve sağlığının da önemi büyük. Aşılamadan önceki haftalarda deli gibi bunları araştırmıştım. Sperm hızının ve sayısının düşmemesi için erkeğin belirli aralıkla -max. 5 gün gibi- boşalması gerekiyormuş. Çocuk denerken ilişki mekanikleşebiliyor; ovulasyon zamanı hariç ilişkiye girmeye üşenmeyin. Bu düzenli olursa sperm üretimi tetikleniyor anladığım kadarıyla. Tabii ki bir ürolog en sağlıklı bilgiyi verir. Herkese sağlıklı günler…