Aslhnam Kızlar 12. Haftada doktorum bir testten bahsetti bana bebek için engelli vs yada down sendromu için bu test dedi sizce yaptırmalı mıyım ? Öyle bir şey çıksa bile asla rabbimin vediğine kıyamam ben ama bir gönlümde meraktan çatlarım düşüncesindeyim sizce ne yapmam lazım? Akıl verin lütfen
yslnrsh Aslhnam merhaba ben yaptırdım ama bir şeyden değil sırf rutin bi test olduğu için yaptırdım ki bazen engellilik durumu var deseler bile cocuk dogdugunda sapsağlam doğuyor cevremde cok örneği var doğruluk payları %70 falan bence
Yazmelegi_ Aslhnam ben yaptırmadım doğruluk oranı düşük zaten engellilik durumu var deseler de doğduğunda sağlam doğuyor bebekler çoğunda öyle olmus yani kendimi korkutmak istemedim yaptırsam riskli çıksa tedirgin olacaktım o yüzden suan kafam rahat sadece detaylıya gircem
Eso66 Aslhnam Ben yaptırmadım cünkü yanılma payı yüksek. Ne olursa olsun herseyiyle kabulüm gerek duymadım.
Aslhnam yslnrsh komşum diyor ki para tuzağı o diyor zaten 28. Haftasında organ tarama testinde her şeyi çıkıyor ortaya diyor boşa verme para diyor ama bu benim aklıma geldi ben aklımdan atamam ki yaptırmak istiyorum da bilemedim ☹️
Aynenkanka Aslhnam komşunuzu dinlemeyin yaptırmanızda bir zarar yok. Anomali riski yüksek de çıksa düşük de çıksa her halükarda kabulümdür diyorsunuz zaten, sağlığı hakkında bilgi sahibi olacaksınız çok önemli yaptırın.
bastet Aslhnam Aslında bu testlerin amacı, Allah korusun ciddi bir şey varsa doğduğunda hemen müdahale edilebilsin diye. Yoksa down sendromlu diye kimse bebeğine kıymaz diye düşünüyorum. Tabii ki evlatlarımızı her şeyiyle kabul ediyoruz ama rutin testler yapılmalı bence
bastet Aslhnam Ben de haftaya yaptıracağım, eğer olumsuz bir şey varsa da Allah’ın verdiğini kabul etmekten başka seçeneğimiz yok işinize karışmak gibi olmasın tabii siz daha iyi bilirsiniz ama ben yaptırın derim, sağlıkla doğar inşallah bebeğiniz 🌺
pnryrtsvn Ben yaptırdım şu an 30 haftalık hamileyim 12. Haftada cinsiyet de ogrenebiliyorsun ve ekstra tarama testi yaptirmana gerek kalmıyor çok mantıklı bir test bence. Sadece kan veriyorsun 1 haftada çıkıyor
Aslhnam pnryrtsvn bastet pnryrtsvn Tamam canlarım çok teşekkür ederim çok saolun dediğiniz gibi yapıcam yaptırcam 👍🙏🌺
Hilalttk16 Aslhnam fetal DNA testi olabilir mi 🤔 ben içimin rahatlaması için yaptırdım hoş gerçi birşey çıksa da yapacak birşeyim yoktu aldırmak gibi bir düşüncem hiç olmadı ama olsun rahatlattı beni 😅😅
AdinsMom Aslhnam yani çıkına aldırıcaksınız diye bişey yok doktor önermişse neden yaptırmıyosunuz ki allah korusun erken teşhisle anne karnında tedaviye başlanabilir mesela benim bebeğim beslenmiyomuş damar tıkanıklığından ikiliyle öğrendim kan sulandırıcı kullandım yeni bıraktım
Ysonmez Aslhnam sadece down sendromu için değil farklı rahatsızlıkların tespiti için de yapılıyor . Mesela benim bir arkadaşım da sizin gibi düşünerek yaptırmadı ama Detaylı ultrasonda doktor bir şey gördü ellerinde ikili test olmadığı için sorunu tespit edemediler 😔 bana sorarsanız yaptırın aklınızda soru işareti kalmaz .