Augmentine Penisilin grubu bir antibiyotiktir. Penisilin grubu da antibiyotikler içerisinde gebeler için en uygun olandır. Bilimsel makalelerden araştırdığıma göre, deneyler etik sayılmadığı için doğrudan bebeğe zararları net tespit edilememiştir (bir çok ilaç gibi). O öyle siz de girip araştırabilirsiniz.
Gel gelelim “kullandık mı?” sorusuna. Ben 3 aylıkken üst solunum yolu enfeksiyonu oldum. 3. Güne kadar geçmedi haliyle ağırlaştım. Bezelerim şişti lenflerim, mecburen Augmentine kullandım, ama bedenim alışık olduğu için ve penisilin grubu olduğu için doktorumdan özellikle bunu isteyip, eczacının muadilini vermesine izin vermedim aradım buldum. Muadil gerçekten muadilse tabii kullanılır. Şimdi 7 aylık hamileyim 4 gündür alerjiden yıkılıyorum. Lenflerim şişti gene, biliyorum ki enfeksiyon da var ve bebeğime geçerse sıkıntı çok daha büyük ve içinden çıkılamaz olacak. Doktor gene antibiyotik yazdı Augmentine. Kadın doğumcum da kullan dedi.
HANGİ İLAÇ, HANGİ HASTALIK İÇİN OLURSA OLSUN, KADIN DOĞUM HEKİMİMİN HABERİ OLMADAN, YALNIZCA İLACI VEREN HEKİMİN BİLGİSİ DAHİLİNDE HİÇ BİR İLACI KULLANMAYA BAŞLAMADIM. Hastalıktan yıkılsam dahi kadın doğumcuma danıştım. O açıdan size en büyük tavsiyem, içimizi rahatlatmaya buraya gelebiliriz evet fakat her daim ilk kapısını çalacağımız yer kadın doğumcumuzdur. Gerekli gördüm çok severim aşağıya da bir söz bırakayım.
“Beni Türk hekimlerine emanet ediniz”
Mustafa Kemal ATATÜRK