Gunesdrn Glsm16h ben 8 9 yıldır tip1 diyabetliyim. Suan 8.ayım bitti. İnsülin kullanıyorum. Son 3 aydır hergun aclık tokluk ölçümü yapıyorum ve yazıyorum. Bana cok yararı oldu en azından nasıl gıttıgını gorup ona göre davranıyorum. Ama her ay sekerım cok farkedıyor yanı ilk ay ıle 8.ayım arasında cok fazla ınsukın ıhtıyacı farkı oldu. Özellikle sabah ekmek vs hıc yiyemiyorum suan direk 250lere cıkıyor. Ve zaptedemıyorum. Ondan cok hafif kahvaltı yapıyorum. Genel olarak da 200lerin uzerıne cok cıktıgını gordum ama olumsuz bırseyle karsılasmadık. Yakında dogumum olacak umarım da karsılasmayız
Fatnur38 Valal Canm tıp 1 diyabet hastasıyım şuan 19+3 haftaligiz gayet güzel gidiyo endokrin le beraber kadın doğum kontrol altındayız doktor 60 dan aşağı 200 den yukarı çıkma problem olma dedi şükürler olsn yukselmiyo
Mcz-01 Fatnur38 bebeğinizi sağlıcaklar alırsnz ınsallah kucağınıza🙏🏻🙏🏻 Sensör yada pompa kullanıyor musunz acaba
bsranur123 Fatnur38 canim bende tip 1 diyabetliyim ama maalesef ki 200 u geciyor bu aralar kontrol altina alamiyorum 😢 bakalim yine gideyim endokrine büyük ihtimalle doz yukseltmesine gider demii
Fatnur38 Mcz-01 tabi canm ama çok çok nadirdir oda 200 u geçme dedi ya doktor uzun süre şeker yüksek kalırsa bebeğe zararlı oyuzden sürekli ölçüp takip etmek lazım ama korkma Allah’ın izniyle bişi olmaz
Fatnur38 Mcz-01 amin kuzum bekleyen herkez inşallah senin şeker nasi gidiyo bide ben yediklerime.dikket etmekten ziyade diyabet ürünleri yiyorm mesela pirinç olarak basmati patates olarak tatlı patates vesaire bu şekilde istediğim kadar yiyorm şekerim de yukselmiyo
Mcz-01 Fatnur38 bende tip1 diyabetliyim malesef… geçenler kimyasal gebelık yasadm hatta tip 1 diyabetli olalı 7-8 olmustur kimyasal yaşadğim bazrn cokmdusuyordu şekerm bazen cok yükseliyordu o yzden size sormak istedm acaba o mu etkiledide kimyasal oldu diye hamilelik olsn istiyorum ama suan yok malesef
Melekgul femme merhaba benimde gebelik şekerim var ama yasaklı yicekler tatlı, patates i, pirinç vs. Yediğim zaman ölçüm yapıyorum 130 falan çıkıyor sıkıntı yoktur değil mi önemli olan sınırı aşmamak
Fatnur38 femme gebelik şekeri faarkli bişi Canm biz diyabet hastalari daha farklı yani hastalık aynı ama sizinki gebelikte çıktığı için farklı cnki insülin üreten organımız pankreas calisiyo sizin ama gebelikte alınan kilo vesaireden dolayı gebelikten dolayı nasıl nezaman uretcegini sasiryi mesela bnm öyle değil pankreasım calismiyo tıp 1 diyabet im bu farklı bı durum ondan sınırlar farkli olabilir birde doktor görüşleri farklı olabilyo
Bsrynr Melekgul merhaba insülin kullanıyor musunuz acaba benimde gebelik şekerim var da doktorum bana insülin verdi kullanıyorum ama çok tereddütlerim var
Fatnur38 Mcz-01 Canm hamile kalmadan önceki şekerin obemli dediler bana ben bundan önce 5 aylık bebeğimin kalbi durdu kaybim var ondan öncede bir kinyasal yaşadım ama kimyasal gebeliğin şeker ile alakası yok dedi doktor şeker gebe kalmaya engel değil sadce sağlığı için hamile kalmadan önceki 3 aylık şekerin güzel olması lazm dedi
Fatnur38 bsranur123 Canm kaç haftaliksin ben doz ayarlamami kendim yapıyorum karbonhidrat sayım eğitimi aldım şeker de kendi doktorun kendin olmalısın cidden bunu çok iyi anladm doktorlar da her gtmemde tebrik eder çok şükür bence sizde benm gibi diyabet ürünleri tüketin ozaman kontrol altına almak daha mümkün
Mcz-01 Fatnur38 sizin hamile kalmadn once hba1c ne kadardı acaba Blmyrm 1.5 yıldır tip 1 diyabetlym ve ondn beridir 7-8 kımyasal yaşadm sebebi blnmıyr genetk test falanda yapıldındoktorda şekere bağladı en son ıkı ay once gitmiştim hba1c 7.8 cıkmısti benm suan bır ay ıcınde tekrar gtmem lazm
Mcz-01 Fatnur38 ama şekerlerm iyi gitmiyor siz karbonhıdrat eğitimini nerden aldnız acaba birde hic tatlı bişeyler yemiyo musnz kahvaltıda ekmek ne bılım suan ornek olarak beslenme menunuz var mi orenk acısından resm yükleme şansınız var mdiri acaba rica etsem
Mcz-01 Fatnur38 psikolojm cok bozuldu evde gebelkk testi yapıyrm pozitif kan veriyrm pozitif ama en fazla bır hafta ıcınde kımyasala dönüyor adet oluyrm🥲🥲 cok yoruldm psıkoljkmen tip1 diyabetlı olmaktan yoruldm😞😞 çok kötü gidiiyor mesela insülini vuruyrm ölcüyrm cok yuksek hemen ek doz bu sefer cok dusuyor bısyler yıyrm snra bı bakıyrm ayağım yanıyor olcuyrm yine yükselmiş gene ek doz falan blmyrm ya cok zor cok🥲🥲🥲🥲
Melekgul Bsrynr dahile ve diyetle insüline gerek kalmadı o zamanlar da yasaklı yiyeceklerden azar azar yedim
Glsm16h Gunesdrn masallah ne kadar guzel cok sevindim sizin adiniza saglikla kucaklarimiza alalim bebislerimizi i sallah