fizikcianne sola yatmak iyi denmesinin sebebi kan akışını hızlandırır bebeğin daha iyi beslenmesini sağlar daha fazla oksijen taşınır, idrar böbreklere rahat süzüldüğünden annede ödem, el ayak şişlikleri en aza iner. Benim doktorum 16.haftadan itibaren kendini sola yatırmaya alıştır zaten sırt üstü yatamazsın pozisyon seni rahatsız eder anlarsın demişti ama ben sanırım gebelik başından beri sola yatıyorum şuan da 29 haftalık olduk Allah’ın izniyle 🤲💖 daha bi kaç gündür sol tarafım kaburgam ağrımaya başladı ama ben burun tıkanıklığından biraz başım dik pozisyonda yatıyordum ondan olduğunu farkettim arada boşluk kalmayınca biraz daha yastığı aşağı indirip yatınca azaldı o ağrı. Birde ilerleyen haftalarda tüm yük karın bölgesinde olduğu için uzun süreli sırt üstü yattığında ağırlık sırtına beline çöküyor omurgandan seyreden ana damarlarına baskı yapıyor bebeğe giden kan dolaşımını yavaşlatıyor senin de tansiyonunu düşürüyor. Bebek içinde senin içinde sakıncalı olabilir o yüzden sırt üstü dönmemek için mutlaka yastıkla destekle etrafını, yada hamile yastığı alabilirsin. (benim bebeğimde gebelik başından beri 1-2 hafta gerilik var geç döllenmede olabilir dendi detaylı ultrasonda da rahme giden damarlarda direnç artışı çıktı kan o sebepten ben hep daha iyi beslensin haftasını yakalasın mantığıyla sola yattım ve kan sulandırıcı kullanıyorum, her hamile başından sonuna kadar sola yatmıyor yani)