Merhaba güzel anne adayları bunu sizin için yazıyorum. Ben hamileliğim boyunca böyle çok yazı aramıştım ama bulamamıştım umarım bilgiler de size faydalı olur 🥰 eksik olan veya merak ettikleriniz varsa da yanıtlamak isterim tabi ki 🌼 Pamuk kızım 13 Ocak’ta doğduğu için kış bebeği olarak yazıyorum bunu siz kendinize göre düşünebilirsiniz 🫧🪸
1- KIYAFET
Öncelikle kıyafetlerden başlamak istedim. 0-1 ay çok alınmasına gerek yok hastane çıkış setleri genelde yeterli oluyo. 1-3 ay kıyafet bolca kullanılıyo tulum veya alt üst ikisi de kullanışlı oldu benim için. Sık sık kusma veya altına kakası çıktığı için en en az 10-15 parça kıyafet olması önemli 😂
2- ZIBIN-ŞAPKA- ÇORAP-ELDİVEN vs.
Zıbın bolca olmalı kesinlikle yine kusma ya da kakasının çıkma olasılığı için 🤷🏼♀️
Şapka hastane çıkış setlerinin içinde varsa ekstra olarak 4 tane daha aldım hepsini kullandım.
Çorap asla çok alınmaması gereken ilk şeylerden bi tanesi 😂 tulumunuz çoksa çoraba gerek yok alt üst takımsa çorap kullanışlı tabi ama gece yatarken çıkarmak zorunda kalıyosunuz kan akışını engellememesi için.
Eldiven de aynı şekilde setlerde varsa gerek yok ama takarsanız ben yine 10 tane almıştım ayrı set olarak 🥰
Patik, yelek gibi örgü şeyleri ben pek kullanmadım evin sıcaklığı çok iyi olduğu için🎈
En önemli şeylerden birisi de bolcaaa ve bolcaaa ağız mendili inanılmaz çok kullanılan şeylerin başında 🤷🏼♀️😂
3- ŞAMPUAN
Şampuan, vücut yağı ve pişik kremi olarak ben Mustela kullandım çok memnunum. Asla pişik olmadık, sadece biraz kızardı hemen üst üste her alt değiştirmeye sürdüm anında geçirdi 🧿😂
4- BEZ ve ISLAK MENDİL
Sleepy kullandım. Sızıntı, nemli bırakma, kaka taşırma olmadı 🧸 Kakası tabi ki arada çıkıyo ister istemez ama öyle her gün her gün değil.
1 numarayı 126’lı paketten iki tane aldım toplam 252 tane 1 numarayı 40’ımız çıkana kadar kullandık.
2 numaraya geçtim. 2 numarayı da önce 272 tane olandan aldım yetmedi şu an 68’li bi paket daha aldım. Sık sık altını değiştiriyorum herhangi bi pişik ya da rahatsızlık hissinin olmaması için 🥰
Islak mendili de Sleepy yenidoğan ve Sleepy extra olarak indirimde gördükçe stokluyorum.
5- BURUN ASPİRATÖRÜ
Bu da çok önemli tıkanıklık falan olduğunda Chicco almıştım sürekli kullanıyorum inanılmaz faydalı 🥰
6- AŞILAR 💉
1.ay aşıları genelde daha rahat geçti ateş yapmıyo.
2.ayda üç aşı da aynı anda yapılıyo ve verem ateş yapabilir diye Calpol’ü hem sabah hem akşam verdim. Kaç ml vericeğinizi “hekimim yanımda” uygulamasını indirip ordan bakabilirsiniz🤱🏼
7- EMZİK
Eğer bebeğiniz emzik tutsun diyosanız doğar doğmaz hastanede hemen emzik verin ben vermedim ve şu an bebeğim asla emzik turmuyo😂
8- İLK EMZİRME ve SONRASI
Ben sezaryen olduğum için sütüm 2. günden sonra gelmeye başladı ve bebeğimi emzirdikçe yara olmaya başladı. Lansinoh kremi 1 ay önce sürmeye başlasanız da asla işe yaramıyo. En en en etkili Gümüş Kapak 🫠 buna asla inanmazdım ama mucizevi bişey mutlaka alınması gerekiyo, en önemlisi bu .. 🤷🏼♀️
9- İLK BANYO
Biz göbek bağımız düştükten üç gün sonra 2. banyosunu da ondan 3 gün sonra yaptırdık ama doktorumuz hala göbek deliğinin iyileşmediğini ve 1 hafta sonra yaptırmamız gerektiğini söyledi tamamen kuruması için 🥰 şu an çok iyi durumda.
10- GAZ SANCILARI 💨
Ben ilk önce Maflor sonra da Sab Simplex kullandım. Maflor bitene kadar ikisini aynı anda verdim sonra sadece Sab Simplex kullandık ve kullanmaya da devam ediyorum. Bize iyi geldiler 🙏🏻💨😂
11- EXTRA
Tırnak makası tırnak törpüsünden daha kolay geldi bana 😂 saçları için yumuşak kıllı fırçalardan almayı unutmayın saçlarının taranması çok hoşlarına gidiyo 🥹 odanız nemli değilse öncelikle nem ve sıcaklığı gösteren bi termometre (biz weewell aldık) sonra da nemli tutmak için hava nemlendiricisi alabilirsiniz (biz nemomed aldık) 🥰 mutlaka ateş ölçer hem temaslı hem de temassız olursa çok iyi olur ❤️ bi tane uyku arkadaşı mutlaka olsun alışırsa yanına koyduğunuzda daha hızlı uyuyolar, bebektir anlamaz demeyin çok zekiler 🧸
12- ANNE İÇİN
Ben doğumdan sonra korse kullanmadım taytlarım çok sıkıydı onları giydim doğumdan sonra 2 hafta içinde aldığım kiloları hemen verdim. Lansinoh kremi ve gümüş kapağı ihmal etmemek gerek. Bolca anne çayı denedim (hipp, doğadan lactamil, rezene..) hepsi güzeldi ve faydalı oldu. Pompayı ben manuel kullandım ilk zamanlar çok kullanılıyo. Göğüs pedi ve emzirme sütyeni olmazsa olmazlardan bi tanesi 🥰
2 ay 10 günde bunları tecrübe edindim pamuk kızımla 🐣 tabi aklıma gelmeyen mutlaka birçok şey vardır ama unutmayın ki her bebek farklıdır beraber yaşadıkça deneyimleniyosunuz ve bir günleri diğer günleriyle asla aynı olmuyo 🌼 bir gülücükleri dünyaya bedel sadece bunu diyebilirim insan bakınca eriyo 🫠🥰 buraya kadar okuyan tüm anne/anne adaylarına teşekkürler umarım bilgiler faydalı olmuştur 🫧🤍🤱🏼