ikizannesi1201 çok geçmiş olsun yaşadıklarınıza üzüldüm :( önemsememek değilde ben zaten evde tansiyon takibi yapıyorum nolur nolmaz diye, dün ben yol yürümüşüm yetmedi orda ayakta sıra beklemişim merdiven çıkmışım doğru düzgün dinlenemeden pat diye tansiyon ölçülüyo ve 13-8 çıkıyo 13-9 çıkıyo, preklamside yada normal durumda 14-9 olursa sıkıntı olacağını söylüyor doktorlar, ki zaten dün acile gittim bu haftadan sonra preklamsi olmaz dediler, ayrıca ödemim felanda yoktu öyle aman aman, ebe diyor 2 derece ödem aile hekimi diyor yok ya 2 değil 1 ben buraya 1 olarak not alıyorum diyor. Dün acile gittim tekrardan herşeye bakıldı idrarda protein negatif, dinlendirip dinlendirip tansiyon ölçümü yaptılar, hem otomatik tansiyon aletiyle hem manuelle ya 12-8 çıktı ya 12-9,acile giriş yaparkende ölçmüşlerdi aynı ebelerden hariç o da 12-8,nöbetci kadın doğum doktoru çok güzel ilgilendi anlattı eğer tahlillerimde sorun çıksaydı yatış verecekti zaten ama yatışa gerek yok dedi. Zaten preklamsininde bi belirtileri oluyor bende herhangi bi olumsuz belirti yoktu yani, bebişimds maşallah kıpır kıpır ondada sorun yok, ve gebelikten önce bu sağlık ocağı aynı şeyi yaptı 13-9la tansiyon ilacına başlatmak istediler. İstemedim. Gebeliğin ilk haftası yine 13-9la tansiyon var diyip kardiyolojiye yönlendirdiler gittim bi gün boyunca holterle takip ettiler kardiyoloji bu değerlerle ilaca başlanmaz dedi. Ayrıca her kontrolümde zaten kilo ve tansiyon takibi yapılıyor bi sıkıntı yaşamadım bugüne kadar. Benim kızdığım doğuma yakın insanı telaş etmeleri, onlarıda anlıyorum gerçekten preklamsi olsa ve tedbirini almadıkları için sorumlu olacaklar ama direk preklamsi teşhisi koymuş gibi konuşmaları davranmaları bana göre yanlış yani, ben sanmıyorumki hiç bi anne ve anne adayı çocuğu önemsemesin bunun için vicdan yoksunu olmak lazım herhalde :)