-baharrr- aaaa-123 kendi kararın ama yaptırma gebelikte riskli erken doğum düşük tehlikelisi yapabiliyor
Busraasunal anapanda12 ya benimde ikinci gebeliğim 2019da olmuştum en son sağlık ocana söyleyince yapmıyolar mı zorunlu değil dimi
Ayseeeunal anapanda12 ilk gebeliğim yaptırmadım ama tereddütlüyüm ya bişey olursa doğumda diye:( 34 haftadayım tek doz yapabiliriz geç değil dedi ebe ama çok kararsızım
anapanda12 Busraasunal zorunlu değil bas bas bağırıyor doktorlar yaptırmayın diye ama millet yaptırın diyeni dinliyor ben zaten riskli dikişli gebeyim erken doğum riski yapıyor bana doktorum da eğer bağda bahçede arabada doğurma ihtimaln yoksa yaptırma gereksiz demişti 🤷🏻♀️
Irazz12 Benim gittiğim sağlık ocağı 28 ve 32. Haftada, dedi çok mu geç sizce?, bana biraz geç geldi de.
anapanda12 Ayseeeunal kendinizi boşuna riske atmayın 20 30 yıl öncesinin hastaneleri yok şimdi herkese Özel setler açılıyor ameliyathanelerde doğumhanelerde kimse sorumluluk almak istemediği için özenle davranıyor gebelere bebeklere hiçbişi olmaz zaten apar topar toplatıldı çoğu yapmadınız diye bebeğe bişi olmaz beni de bebeğin ölür diye korkutmaya çalıştılar ama 3.5 yaşında sağlıklı maşallah 😌
Ayseeeunal anapanda12 işte şimdi güvenemiyoruz ki aşılara her kafadan başka bir ses… Ama bazen tedirgin oluyor insan çevredekiler tuhaf tuhaf korkutarak konuşunca. Siz neden yaptırmamıştınız hiçbir gebeliğinizde yani gebelik dışında da mı yaptırmadınız son seneler ? Ben en son 10 sene önce olmuşum 2 doz etkisi de geçmiştir zaten .
anapanda12 Ayseeeunal hiç yaptırmadım hayatım boyunca bebekken yapılmışsa bilemiyorum yada ilk okul 1. Sınıfta ki bu da 16 yıl öncesine tekabül ediyor ondan beridir yapmadım ilk bebeğimi 24 haftalık kaybettim fırsatım yoktu sonrasında zaten rahîm ağzı kısalığı teşhisi konulan hastayıdm ve her gebeliğimde 11-14 hafta arasında serklaj atılması gerekiyor ve bu tetanoz aşısı erken doğum tetiklemesi yapabiliyormuş 2. Gebeliğimde ( oğlum şuan 3.5 yaşında) doktorum gerek yok sen yaptırma zaten arabada yada herhangi bir alanda doğurma ihtimaln yoksa hastane dışında yaptırmalısın ki dikişlisin ben o dikişi almadan doğurazmsın deyip izin vermedi şuan 22+ haftalık gebeyim araştırdım biraz ve bazı doktorların makalelerde falan da geçiyomuş gebelerde erken doğum tehlikesini tetikliyormuş yaptırmamak gerekiyormuş hele ki ben gibi riskli grupta olanlara bu hiç önerilmiyor biz zaten çocuk doğmasın 24 +34 hafta arasını görsün diye çabalıyoruz bu riski anlamayız yani bence gebeyken hiç bi aşı yapılmamalı ben aşıya önceden karşı değildim ama şimdi tamamen gereksiz buluyorum kedi köpek muamelesi gibi yakaladıkları her fırsatta zehirlerini sokuyorlar bedenlerimizi son zamanlarda kadınların evli çiftlerin kısırlık artışındaki hızda bu aşılardan yada sağlam sağlıklı bebek doğurma oranının düşmesi en basitinden korona zamanı korona aşısını bulan adam taksisiyle İsrail’e gitmek istediğinde içeri alınmadı aşısı yoktu neden aşınız yok denildiğinde deli miyim o zehri neden bedenime enjekte edeyim demişti düşünün aşıyı bulan bile vurmuyor kendine tarihte ki ilk aşı denemeleri de hep hayvanlar üzerinde denendi yine de yaptırma derim risk yoksa bile ilerleyen dönemde başka faktörler hastalıkların olur doğum sonrasında da yapmayacağım
Nurkcy aaaa-123 Beni çağırmadılar hala sağlık ocağından kendim gidicem bu hafta 21+3 üm.. Çok istemiyordum ama doktor ol dedi.. En iyisini sonuçta onlar bilir diye olucam artık 😊
ikizler2- Merhaba 🙂 ben ilk dozu 21 de olmuştum yanlış hatırlamıyorsam ikinci doz için geç kalmıştım neredeyse 2 ay sonra yaptırdım. Doktorum yaptır dediği için o da. Çünkü ikiz gebeyim ve korkuyorum. 30+5 🤲