merve343535 şimdi burada çıkıp yaptırma falan diyenler olucak, bu konu forumun tabu konularından biri tartışmaya da çok açık. Şeker yüklemesi bence kessssssinlikle yapılmalı. Başta ben de kararsızdım.
30 yaşındayım bu yaşıma kadar 1 ve 2. Derece yakınlarımdan kimsede şeker hastalığı yok yani genetik faktör elendi.
Bebeğimin ve benim kilo alımım, bebeğin suyu, ölçümleri haftasına göre çok normaldi gebelik belirtileri de elendi.
Benim kendimde şekerle ilgili bir belirtim ve şikayetim de yoktu genel olarak şeker hastaları ağız kuruması ani açlık bastırması gibi yakınmalarda bulunurlar bu belirtilerim olmadığı için bu da elendi.
Yani baktığınız zaman şeker yüklemesi yaptırmak için hiç bir nedenim yoktu doktor tavsiyesi dışında.
Şeker yüklemesi yaptırdım VE ŞEKERİM 242 ÇIKTI.
Yani gebelik şekerine sahipmişim ve yüklemeyi yaptırmasam bunu bilmeyip doğurana kadar canımın istediği her şeyi yiyip, bebeğimi geleceğin obezite riski taşıyan ve belki de insülin kullanmak zorunda olan bir bireyi haline getirecektim. Hatta daha da kötüsü var, bebeğin anne karnında şekerden kaybı gibi..
Ben bu başlığı açan arkadaşlarıma bunu aktarmakta kendimi sorumlu hissediyorum ki kimse kötü şeyler yaşamasın, bebeğini sağlıkla kucağına alsın diye.
Yaptırmayana tabii ki saygım sonsuz, ama gereksiz görene aynı anlayışı gösteremiyorum. Okuduğun için teşekkür ederim bebeğini sağlıkla kucağına alırsın inşallah 🙏 🤍