merhaba kızlar benim 2. gebeliğim bende ilk doğum hikayemi paylaşmak istedim ilk kez doğum yapacak olan arkadaşlara motive olsun diye. Devlet hastanesinde doğurdum çok memnun kaldım. Kızlar benim 37 . haftamda nişanım geldi doktor alttan muayne etti 1.5 cm açılmam varmış eve git dedi dinlen bugun yarın doğum olur dedi ama olmadı. 39+4 günlükken sabahtan doktor kontrolüne gittim.İlk önce nts çekildi sancım yoktu sonra doktorum ultrosondan suyuna bakalım dedi baktı ve suyum azalmış beni hemen acile yönlendirdi. 1 hafta suyum sızmış iç çamaşırımda ıslaklık oluyordu bundan ötürüymüş. Neyse acile girdim ntsye aldılar sancım yoktu doktor hanım alttan muayne etti 3 cm açılmam varmış elinde kanı görünce ben bi irkildim korkmamam gerektiğini normal olduğunu söyledi.Bu arada alttan muayneler acımıyor kendinizi kasmayın derim. Sonra biyatış kararım verildi kan alındı doplore girdim ve yatış işlemlerini imzaladım. 12.15 te doğumhaneye çıkarttılar o sırada başıma ne geleceğini bilmediğimden ağlıyorum ve kadınlar çok bağırıyor buda insanı ürkütüyor.Benim gittiğim hastanede herkes ayrı odada kalıyor ve o odada doğum oluyor. Beni odama aldılar yanımdakı kadın cok bagırıyordu bana da çevremdekiler dediler bagırma cok bagıranı sevmıyolar ıyı davranmıyolar diye bende hıc sesımı cıkarmadım. Sonra üstümü değiştirdim rahime şerit ya da diğer ismi fitil rahimin açılmasına yardımcı oluyormuş ondan koydu ebe hanım. saat 4 civarı oldu benim açılmam sadece 1 cm ilerlemiş yavaş ilerlediği için ebeler bu bugün doğuramaz diye konuşmuşlar benim hakkımda.. Sonra doktor geldi benim odamı değiştirdi ebelere yakın odaya koydurdu yan odadaki kadın çok bağırıyor benide strese sokmasın diye. Oda değişince ferah yere geçtim doktor su yollamış normalde yasakmış ama suyu içtim allah razıı olsun kadından. Bu arada o koydukları rahim açıvı fitil düştü ebe dedi ki bir daha koymucaz sen biraz dinlen dedi dedim benim tuvaletim var kontrol edelim dedi belki bebek geliyodur dedi kontrol etti ama acılma olmamıs tuvalete gıttım elimi yüzümü yıkadım. Saat 6 ya geliyor benim sancılarım çok şiddetlendi artık dedim rabbim sen beni kurtar adet sancısının biraz şiddetlisi. Odaya iki ebe geldi suni sancı vericeklermiş bende dedim benim büyük tuvaletim var cok şıkıştım tuvalete gideyim dedim. Ebe gene kontrol edeceğini ondan sonra izin vereceğini söyledi eğer bebek vs olmadıysa suni sancıyı takacaklardı. Ebe dedi 9cm artı sıyrılma doğum başlıyor dedi. Ebenin dedğine göre 1 saatte benim 5 cm açılmam olmuş..Doğum anında sakindim nasıl ıkınayım dedim büyük tuvaletini yaparken nasıl yapıyosan öyle yap dediler. Bana ebe lavma yapmadığı için ilk büyük tuvaletimi yaptım hatta çok utandım ama ebeler çok normal karşılıyorlar hiç kızmadılar o duruma. 2 kere uzun ıkındım 1 kez derin nefes aldım ve bebeğim doğdu. Doğum anında hiçbir şey hissedilmiyor.Ebe beni uyuşturmuş kesmiş hiç hissetmedim dikişlerde de acıma olmadı. Bebek çıkarkende birşey hissedilmiyor.Plesantayı çıkarınca çok rahatladım karnıma bastırmadılar hiç. Makata kadar dikişim varmış cesaret edip bir kez olsun oraya bakamadım. Ama dikiş olsun olmasın rahatlıkla ayağa kalkıp yürünebiliyor ilk çiş ve büyük tuvalettede yanma acıma vs olmuyor. Allah ol deyince tüm yollar açılıyor 6 saatte kendi sancımla kızımı kucapıma almak nasip oldu inşallah ikinci doğumumda güzel geçer. Sancımı çekerken bile bebeğimle sürekli konuştum onu strese sokmayım diye bol bol dua ettim.