Arkadaşlar merhaba. Ben normal seyrinde ilerleyen bir doğum yaşamak için çok kitap okuyup eğitimlere katıldım, özel hastane sezeryan derse diye aynı anda devlete de devam ettim. Fakat özel hastanede çatı muayenesinde ebe çatımın çok düz olduğunu bebeğin kilolu olduğunu, 37. Haftada henüz aşağıya inmediğini açıklığım da olmadığını söyledi. İlk doğumun geç doğar ve oradan çıkmaz dedi. Daha sonra doktorumla görüşürken bel fıtığım olduğu için beyin cerrahisine yönlendirdi. Beyin cerrahı da fıtığın olduğu için sezeryan öneriyorum patlama ihtimali var dedi. Bir de gebelikte oluşan ağrısız hemoroidim var. Tüm bunlar birleşince sezeryan diyorlar. Devletteki doktoruma gittim durumu anlattım ben de sezeryan öneririm normal diye zorlarsan hem sen hem bebek zarar görür sonrasında daha çok etkilenirsin dedi fakat o da başı kalabalık olduğı için beni özele yönlendirmeye çalıştı gibi hissettim. Sen doktorunla yap doğumu dedi çünkü. Burada postları okudum çatı darlığı ile, bel fıtığı ile doğum yapan çok. Sınırları zorlamak bebeğimi riske atmak da istemiyorum, ama o sancıyı çekip normal doğumu yaşayıp deneyimlemeyi bebeğimi o emeklerle kucağıma almayı da çok istiyorum açıkcası. Lütfen işi sezeryan karşıtlığı normal doğum karşıtlığına getirip suçlayıcı kavgacı yorumlar yapacaksanız, yapmayın. Her kadın için çok özel bir durum herkes istediği doğum şeklini hiçbir tepki almadan tecrube edebilmeli. Bu bizim bedenimiz, kimse toplum baskısı yaşamak zorunda değil. Ben normal doğumu sen nasıl yapacaksın ki çok zor dedikleri için bile tatmak istiyorum. Rabbim böyle bir mucizeyi yaşayabilme şansı vermiş kadınlara, milyarlarca kadın doğururken benim doğuramama ihtimalim beni üzüyor açıkcası.
Yorumlarınız için şimdiden teşekkür ederim çok stresli bir süreç gerçekten sezeryan beni korkutuyor. Sizlerin çatı darlığı bel fıtığı hakkında doktor yorumunuz var mı? Bu süreci yaşayıp minik bel fıtığının riskini taşıyan oldu mu? Bana tecrubelerinden yola çıkarak normali iste ya da riske atma sezeryan ol diyen olur mı acaba merak ediyorum. Şimdiden çok teşekkürler