Aysel66 Merhaba.. Ben Hollandada yasiyorum size guzel sekilde anlatayim..
Burda ilk control 8 hafftalik ken ( Echo )
Sonra 10 haftalik iken( Echo ) Buna Termijn echo denilir
13 haftalik ken ( Echo ) Bu yeni cikdi
20 haftalik iken ( Echo ) A dan Z ye herseye bakilan
28-30 haftalik iken ( Echo ) Buna groei echo denilir yani buyulmesine bakiyorlar hersey guzel gidiyor ise doguma kadar daha exho yapmiyorlar ama kalp atisini her controlde dinliyorlar + karninizi
Burda standaard ayda bir control var ama dogum yaklastikca o hafta da bire donuyor.. Burda direk sogorta yapdirmaniz gerekiyor sigortadan sonra ebe arayaşına gire bilir siniz.. Burda Turkiye de ki gibi gyncholoog goz altinda degilsiniz eger siz veya bebek tehlikeli durumda degil ise.. Siz veya bebek tehlikeli durumda iseniz ozaman gyncholoog gidersiniz hastaneye aksi takdirde ebeye gidiyorsunuz.
Dogumu da siz kendiniz belirliyorsunuz eger hastanede yapmak istiyorsaniz tabiki yapa bilirsiniz sadece ebe ile dogum yapiyorsunuz allah korusun siizn veya benegin hayati tehlikesi yoksa gyncholoog yaniniza ugramaz bile.. Ve tabi evde dogum yapmak isteseniz o seçenek de var tekrar ebe ile diyelim mi rugprik istediniz hani sirtiniza uyusdurma ignesi varja ozaman hastaneye gidiyor sunuz ama ebe ile
Birde dogumdan sonra bebege + size bakan biri oluyor ama bunu 16. ci haftanizdan once basvurmak zorunda siniz bulamazsiniz size pek birilerinin gelip yardim edecegini sanmiyorum genelde onun belirli vakti vardir.. Ama kraamzorg de waarden son anda basvuru yapan insanlar icin gunde 3 saat gelen yardim da bulunuyorlar ama normalde kraamzorg hakkiniz fazladir.
Bu arada kendinizi hazirlayin burda keyfiye sezaryan kesinlikle yapmiyorlar eger siz ve begegin olum tehlikesi olmadikdan sonra.
Umarim yeterince iyi anlata bilmisimdir :)