Ozdemiryksl yaptırıp yaptırmama konusunda bende çok kararsızdım, ama annem şeker hastası olduğundan, kendim de kilolu hamile kaldığından direk risk grubunda görüyorlar. Sonradan pişman olmaktansa yaptırmaya karar verdim. Değerlerim sınırların biraz üstünde çıktı, ama haftalar ilerledikçe bu durum daha da ilerleyebiliyor, ta ki 35.haftaya kadar. O yüzden kontrollü olmak avantaj. Sanırım 24.haftadan sonra tüm gebelerde insülin hormonu seviyesi de yükselmeye başlıyor, eğer şekerimiz de yüksek seyrederse bu durum bebeği etkileyebiliyor; erken doğum yada iri bebek olması gibi. Velhasıl kelam kontrolde olmak, bebeğinin ölçümlerinin daha hassas yapılması insan kendini daha iyi hissettiriyor. 😊
Benim insülin kullanmam gerekmedi, ama bazı gebelerde insülin seviyeleri dengelenemediğinden kullanmak gerekebiliyor, bu da durumum ciddiyetiyle alakalı. Kafanızda sürekli soru olacağına yaptırıp kurtulun derim ben.