Semagnydi nst zorunlu bir şey değilmiş, tam bugün bununla ilgili bir yazı okudum. şöyle yazıyordu “Risk altında olduğu düşünülen, anne karnında sıkıntıda olduğundan şüphelenilen durumlarda yapılır. Örneğin, bebek hareketlerinin azalması, gebelik diyabeti, ikiz gebelik, gebelik tansiyonu, rahim içi büyüme kısıtlanması ve zamanaşımı gibi riskli durumlarda yapılabilir. Bazı hekimler ise risk faktörü olmasa da yapmayı gerekli görebilirler.”