Deletedmom_85 hiçbir şey olmaz pet şişelere doldur yada buz dolabı poşetine dök ağzını sıkıca bağla. Buzluktan çıkmadığı sürece bozulmaz istediğin zaman kullanabilirsin. Bende fırında mayalıyorum yoğurdumu çoookkk güzel oluyor 😋 Hemen anlatayım;
Sütünün mayalanma sıcaklığına gelmesini beklerken fırınını 50 dereceye aç ve 10 dk fırının ısınmasını bekle. Sonra kapat ve beş dk felanda bu şekilde kendi ısısıyla kalmasını sağla. O sırada sütlerini bir litrelik kavanozlara üstlerinde iki üç parmak boşluk kalana kadar doldur. Mayalık yoğurdunun üzerinede biraz süt ekleyip ılıştır. 5 litre süte 2 yemek kaşığı maya kullanıyorum ben. Sonra bu mayayı yemek kaşığı ile bütün kavanozlara pay et ama asla karıştırma. Maya hareketsiz karanlık ve hafif sıcak ortamlarda çok güzel aktifleşiyor. Kavanozları fazla hareket ettirmemeye çalışarak fırının içine diz. Kavanozların ağzı açık olcak bu arada. Fırın kapağına koyu bir bez as. Cam tarafı kapalı olsa yeterli. Amaç içerisi karanlık olsun. Sonra beş saat fırının kapağını hiiiiiçççç açma. Beş saat sonunda her kavanoz için bir havlu kağıt koparıp ikiye katlayıp önce havlu kağıdı koy sonra kavanoz kapağını üstüne sıkıca kapat direk dolaba koy. Hiç açılmayan kavanozlar 2-3 hafta ekşimedem taş gibi kalıyor dolapta. Hep böyle yaparım harika olur 😋