Merhaba kızlar, buraya bende hikayemi yazmak için çok beklemiştim. 16 gün önce bebeğime sağ salim kavuştum.
Öncelikle ben bütün hamileliğim boyunca normal doğum istiyorum diye diye gezindim etrafta. Herkes bana bebek istediği şekilde gelir sen ona karışamazsın demişlerdi inanmamıştım. Meğersem doğruymuş.
38+5’te yapılan muayenemde doktorum çatımın dar olduğunu 3500kilo üzerinde olursa bebek normal doğumda bizi zorlar demişti ve istiyorsan yarın sezaryenle alalım demişti. Ben 40+0’a kadar bekleyelim dedim.
40+0 olduğunda yani 06.02.2023 tarihinde pazartesi günü hiç açılmam olmadan hastaneye yattım. Önce sancı versin diye bir fitil taktılar saat 09:30 gibi. İlk başta sancıları ayakta karşılarım pilates topunda vs yürüyerek çok rahat atlattım. Hiç sorun yoktu. Ebe bir iki kere geldi ve açılma olmadığını 1 cm olduğunu ve suni sancı bağlayacağını söyledi.saat 15:00 civarında suni sancı takıldı bu arada suni sancıya dayanabilmem için saat 12:00’de bana yemek ye ki güçlü ol dediler ve ben tavuk çorbası içtim. Neyse suniyi bir verdiler 🫣🫣 ben yarım saat zor dayandım çünkü fitilin tam etkisi de 6. Saatten sonra vuruyormuş bir de suni sancı olunca ben ki normal diye kendini yırtan kadın sezaryene alın beni dedim. Bu arada bebek de aşağıya inmiyordu baş aşağı pozisyondaydı ama hiç inmedi aşağıya. Doktorum geldi 3 cm açılman varsa normal doğum için devam edicem ama yoksa bekletmem seni çünkü bu saatte kadar açılman olmadıysa sadece sana ızdırap olur bu başka bişey değil dedi. Ve bir baktı ki sadece 1,5-2 cm açılmam olmuş. Eziyet etmeye gerek yok hazırlayın doğumhaneyi dedi. Beni tabi ağlama tuttu normal doğuramadım diye. Neyse indik doğumhaneye bana genel anestezi yapılacaktı çünkü skolyozum var ve spinal ya da epidural olmaz demişlerdi. Anestezi uzmanı geldi saat 12:00’de yemek yediğimi duyunca ve saat 16:00 olduğu için sana genel anestezi yapamam en az 10 saat aç olman gerekir genel için demez mi. İyice panik oldum tabi. Genel yapılacak diye eşimde girmedi içeri ben çok korktum. Sonra spinal yapıcaz dedi. Dedim eyvah skolyozum da var sakat kalıcam herhalde. Neyse anca 3. Denemede spinali yapabildi. Birinci ve ikinci denemede spinal tutmadı. Spinal iğne tutunca başka bir dünyaya geçiliyormuş cidden prenses doğum dedikleri şey aaaa hiç birşey hissetmiyorsun. Beni sedyeden amelyat masasına almaları ve bebeğimi kucağıma koymaları arasında sanırım sadece 5dk vardı🫣 o an neden bir hafta önce kavuşmadım ki ben bu oğlana diye düşündüm. 15-20dk sürdü dikişlerim atılmadı o sırada bebeğimi ilk muayene için götürmüşler. Bende dikişler atıldıktan sonra odaya çıkarıldım. İlk gece gazımı çıkardım sabahına da büyük tuvaletimi yaptım. Daha sonra 3-5 gün dikişlerim biraz zorladı ama şu anda çok iyiyim sadece ağır kaldıramıyorum.
Siz siz olun benim gibi bazı şeyler için diretmeyin akışına bırakın gitsin. Bir hafta önce doktoru dinlesem 28-29 ocak gibi doğacaktı. 6 şubatta doğdu deprem günü psikolojin çöktü resmen bütün gün hastanede tv açıktı. Çocuğumun sevincini doya doya yaşayamadım. Hala daha buraya yazarken bile çekiniyorum. Daha erken yazacaktım ama deprem postları yüzünden elim gitmedi
Allah bir daha yaşatmasın ve sizlere de güzel doğumlar nasip etsin🤲🏻🤲🏻