Ben yeni yaşadım, 2li testimde ense kalınlığında burun kemiğinde vs problem yoktu. 3lü tarama testinde trisomy risk 1/113-yüksek çıktı. acayip panikledik ve üzüldük tabi ki. Doktor bir laboratuara fetal dna için yönlendirdi 6500 lira para da verdik teste. çok şükür temiz çıktı, doktora gidince de çok olağan bir şeymiş gibi zaten temiz çıkacağını tahmin ediyordum bu testin doğruluğu %60′dır dedi.
Bebek anne karnındayken fark edilmemiş, teşhisi konmamış bir hastalıkla doğunca aileler çok yüklü tazminat davaları açıyorlarmış, o yüzden doktorlar işlerini sağlama almak istiyorlar haklı olarak. Hatta benimle aynısını yaşayan bir arkadaşıma doktoru risk hakkında bilgilendirdiğine dair imza attırmış. Bu arkadaşım bana önce perinatoloğa detaylı ultrasona git, zaten her türlü gideceksin, onda da problem görünürse fetal dna yaptır demişti ama insan o korkuyla bir şey dinlemiyor tabi ki. Şimdi olsa dinlerdim.
Kendi tecrübemi hastalık kesinmiş gibi hissetmemeniz için yazdım, tavsiye olsun diye değil yine siz bilirsiniz ne yapacağınızı. sonucunuz tertemiz çıksın bebeğinizi sağlıkla kucağınıza alın <3