Merhabalar 🙋🏻♀️ bu gönderiyi normal doğum yapacak annelere umut olsun diye yazıyorum çünkü ben de hep pozitif hikayeleri okuyup motive oldum :) biraz uzun olabilir kusura bakmayın ama inşAllah size de faydalı olacaktır :) sabah çok hafif sancılarım başlayınca duşa girdim, sıcak su iyi gelir diye. Sancılarım çok hafif olduğundan dışarı çıktım, alışveriş yaptım gezdim. Gece 10 buçukta sancılar şiddetlendi ve sıklaştı. Hastaneye gittim gece yarısı, açıklığın 4 cm dendi. Nst baktılar ve eve göndermediler. Hemen Meryem ana otunu dualarla suya koyduk ve bi kaç damla içtim. Gece 3te ve 5te tekrar nst bakılacak dediler. Ben de koridorda yürüyüş yaptım, egzersiz yaptım. Bu arada çok acıktım aklınızda bulunsun doğum çantanıza bisküvi vs atın. Kantin de kapalıydı aç kaldım :) gece 5’e kadar sancıları güzel karşıladım. Bir video izlemiştim sancı gelince çiçek koklar gibi burnundan nefes al ağzından ver demişti doktor. Böyle yapınca dayandım kızlar hiç korkmayın sancılar öyle başınızı duvara vuracak kadar şiddetli değil yeter ki siz motive olun ve güzel karşılayın. Ve en önemlisi bol bol dua ettim, zikir çektim o sıralarda. Bir ayet görmüştüm kolay doğum için: “summes sebile yesserahu” internetten araştırın siz de anlamını ve hep okuyun hamileyken de. Sonra açıklığıma baktılar ve 7cm dediler. Sancılar da sıklaşmıştı. Suyumu patlattı ebe ve hissetmedim bile acısını, ondan da korkutmayın kendinizi. Sonra sancı geldikçe ıkın dediler. Ikınınca suyum bayaaa gitti ve bi rahatlama geldi. Artık çatala çıkma vakti gelmişti. İzlediğim videoda ıkınma için de şunu diyordu: derin nefes al, nefesini tut, çeneni göğsüne bastır ve var gücünle bebeği ittir. Ebenin tabiriyle büyük abdest yapar gibi 🙈 karnını şişiyorsun böyle değil dedi bi kaç kez, ben de yapamayacağım artık diye korkarken son ıkınmalarda geldi bebeğim çok şükür. Yalnız hemoroidim vardı doğum sonrası o zorluyor. Şimdi toparlanmaya çalışıyoruz sizlerden de dua bekliyorum :) Allah herkese sağlıklı, kolay bir doğum nasip etsin 🌸