Geç döllenme olmuş olabilir. 40 hafta üst sınır değil..
Ben de evde doğum yapmadım nihayetinde, hekim kontrolünde 41+4′e kadar beklendi..Bu durumda sayısız gebe var .civcivin yumurtadan çıkarmasi için nasıl ki yumurta kırılmıyorsa, civciv vakti geldiğinde yumurtayı kırıp çıkıyorsa.. Veya bir meyve, olgunlaştıginda dalından düşüyorsa doğumun da vakti saati var..