ozgebyrkl Normal doğum esnasında kesiğe ihtiyaç kalmasın diye yapılması öneriliyor. 34ten sonra yapılabilirmis. Hiç deneyen oldu mı veya çevresinde yapıp olumlu sonuç alan var mı?
busragil ozgebyrkl ayy bu posta cevaplar gelsin nolur yaaa, merakla bekliyorum:)) Benim arkadaşım eşine yaptırmış 33-34 ten sonra, normal dogum yaptı, kesi falan olmamis hiç ama perine masajından midir tabi net bisi diyemeyiz 💁🏼♀️
Merviiss ozgebyrkl 8 cm açıklıkla gittim hastaneye 10 cm ulaşmasına rağmen kesi yapıldı yani kesi yapılmayan birine daha rastlamadim
sburcu41 ozgebyrkl gebe okuluna gidiyorum eğitimdeki ebe normal doğum için çok işe yaradığını söyledi. 35. Haftadan sonra doktor onayıyla haftada 5 gün yapabilirsiniz dedi. Tabi ki bunun yanında destekleyici şeyler de önerdi yoga ve pilatesle oradaki dokuların esneklik kazanacağını gibi şeyler. Ayrıca normal doğum anında nefesle süreci kontrol etmenin de bebeğin gelişine destek olacağını anlattı.
ikikedi-birbebek ozgebyrkl 34 ten sonra yapmaya başladım çok etkili oluyor dendi fakat aşırı derecede yanma yaptı bende yağ ve alerji oldum. Sonra bir daha hiç yapmadım 🤷🏻♀️
ozgebyrkl busragil mutlaka etkisi vardır diye düşünüyorum. Ben doktoruma henüz sormadım ama gerek yok diyecek gibi geliyor. Salı günü ona da sorunca tekrar bir düşünürüm
hulyaakgn34- Denedim ama düzenli yapmak ne mümkün hemde o özel yağından almıştım ama yinede yapabildiğim kadar yapmıştım doğumdada ebeler yaptı sonuç olarak çok fazla yırtığım oldu işe yaramadı belki düzenli olsaydı bi ihtimal diyorum şimdi ikinci gebeliğim yaparmıyım gerek yok diyorum tercih meselesi kişiden kişiyede değişebilir vajinanın esneklik durumuyla ilgili tamamen
ozgebyrkl hulyaakgn34- ebelerden siz mi rica ettiniz? Doktorlar her ihtimale karşı kesi yapıyor anladığım kadarıyla gelişigüzel yırtılma olmaması için
2_minik_kalp Ben ilk gebeligimde yapmıştım birkaç kere doğum esnasında kesi atıldı ama çok fazla bir dikişim olmadı faydası olmuş mudur bilmiyorum ama geçen doktoruma sordum yapayım mı diye zeytinyağı yada papatya yağıyla yapabilirsin dedi iyi oluyormuş öyle.
ozgebyrkl Merviiss doktorlar özellikle ilk doğumda gelişigüzel yırtılma olmasın diye kesi yapıyorlarmış. Ama belki daha az kesi olur diye umutlanmıştım
hulyaakgn34- ozgebyrkl hayır ben istemeden onlar yapmıştı yağlarla ne yazıkkı benim doktorum kesi atmadı onun hatasından dolayı çok dikişim oldu içten dıştan yırtıldı bundan dolayı doğum ekstra uzadı bebek çıkamadı oyuzden kesi gerçekten gerektiği yerde atılmalı