Arkadaşlar merhaba, belki aranızda yeni hamile olan veya çok kurumsal firmada olmayan bilgi sahibi olmayan anneler vardır diye yazıyorum. Hamile kaldığınızı öğrendiğiniz anda şirkete gebelik bildiriminizi yapma zorunluluğunuz var. Şirket bildirimden hemen sonra çalışma ve vardiya sisteminde düzenlemeye gitmek zorundadır. Yasal olarak tırnak içinde diyorum. 7.30 saatten fazla çalıştırılamazsınız en geç mesai saatinizde akşam 8e kadar olur. Eğer doktorunuz ağır işlerde çalıştırılmamalı veya ayakta çalışmamalı diye rapor verirse şirket buna göre size çalışma ortamıda sunmak zorunda. Lütfen haklarımızı bilelim. 32. Haftaya geldiğinizdede izne ayrılmak istiyorsanız doktordan çalışamaz raporu alıp şirkete iletmeniz lazım. Eğer çalışabilirim derseniz bu sefer çalışabilirim raporunuzu mutlaka şirkete vermeniz gerekiyor. Maksimum 37. Haftaya kadar gidebilirsiniz sonra yasal olarak ayrılmak zorundasınız. Sorusu olan varsa sorabilir