Mryy01 canım öncelikle kist dedikleri şey “olgunlaşmış ama çatlamamış yumurta demektir” yeterli büyüklüğe ulaşamadıkları için çatlayamıyorlar ve yumurtalıkta kalıyorlar. Pcolu kadınların yumurtalıklarında bu kistlerden çok sayıda oluyor. Çikolata kisti evresine gelmediği sürece bi tehlikesi yok bi zararı yok. Gebeliğede engel olmuyor. Hatta çoğu zaman normal doğumla birlikte bu kistlerde dökülüyor. Ben 14 yaşımdayken bu kistlerden çok çektim çok kistim vardı. 2 yıl doğum kontrol hapı kullandım hiç bir işe yaramadı sinirlendim bıraktım hapları. 18 yaşıma gelince ergenlik kilolarım gitti ve kendiliğinden düzene girdi adetlerim. Sonra hangi doktora gittiysem yumurtalıkların çok temiz dedi. Evlenmeden önce tekrar kontrole gittim çok kolay hamile kalırsın sen dedi bana iki doktor. Öylede oldu. Hemen bi kızım oldu. Sonra gene bi kist oluştu overimde ama hap felan kullanmadım. Ben daha kullanmam o haplardan. İki ay sonrada hamilelik haberimi aldım. Sana kullan veya kullanma diyemem ben doktor değilim ama bi danış doktoruna. Çocuk istiyorsan eğer daha farklı tedavi şekilleri vardır. Onlardan tavsiye eder belki sana