Yaprak-
☺️ Maalesef Canım çocuk seçme durumu söz konusu bile değil. Sadece yaş aralığını belirte bilirsin. En basitinden şöyle düşün kendin 5-6 yaşlarında olup birileri gelse sizi sıraya dizse ordan seçip gitse karpuz gibi bu sana ne hissettirir? 🤌🏻
Travmatik durumlar söz konusu oluyor. 😊
Birde sıra bekleme süreniz çocuğun yaş ve cinsiyetine göre değişir. Senelerce bekleyen ailelerimiz var 😔
Sıranız geldiğinde Sizi çocukla uyum süreci kuruluşuna sevk edileceksiniz il müdürlüğü ve kuruluş arasında yapılacak olan değerlendirme sonucu uygun görülürse Bakanlık evlat edinme geçici bakım sözleşmesi imzalanır.
Fakat uygun görülmezse dosyanız kapatılır Çocuk verilmez. Geçici belgeden sonra 1 sene Bakılması Gerek sizin tarafınızdan eğitim gibi durumlar. Bakımda sonra evlat edinme davanız açılır, fakat bu 1 yıl içerisinde sürekli izlenimde olacaksınız, buda uzmanların sizin için rapor tutmasını sağalayacak mahkemeye sunulacak, ama izlem sırasında 1 yıl içerisinde her hangi bir olumsuz davranış gözetilirse tek taraflı sözleşme direk iptal edilir. Bazen haberli gelinir bazen habersiz. İşlemler baya meşakkatli, ve daha söylemediğim bir dünya işlem ve prosedür var maalesef.
Yani kısacası Allah yardımcınız olsun 🤲🏻🤍😊
Çok zor süreçler, keşke kimse bebeğini çocuğu bırakmasa böyle bir kurum olmasa herkes çocuk ailesiyle yaşasa 🥹