esmerrmm Kizlar mesheblere gore cok varmış , şafi olup namaz kilanlar bakabilirmi yeniden bi taslak olusturdum dogrumu , kendi oluşturdugunuz taslaklar varsa atabilirsiniz bu arada
Aysgul_tzn esmerrmm okuduğun kısa sureleri kur an daki sırasına göre okuman daha uygun olur diye biliyorum mesela akşama ilk rekatta nas demişsn ikinci rekatta ihlas önce ihlas i sonraki rekatta nas okuman daha uygun olur.
2aslan_annesi07 esmerrmm kısa süreleri ezberlemek çok zamanınizi almaz ama anlamlarını da en azından bı kaç okuyun diye tavsiye etmek istiyorum okuduğumuz sure ve duaların anlamini bilerek okumamiz namazdan daha fazla lezzet almamızı saglar mesela Asr Nas Felak ihlas Nasr maun fil vs Asr süresi bu zor günlere çok uygun..
3kuzuAnnesiyim Önceden safıydım namaz kılmada bır farklılık yok etehıyattu da “ lıllahı “ okumuyordum sadece . Rekat süphaneke, fatiha , ıhlas Rekat fatiha, ihlas, ettehıyatu Rekat fatıha Rekat fatıha, etehıyattu, sallı barık,rabbena atına.
esmerrmm 2aslan_annesi07 mesela örnek veriyorum yatsi namazinin 1. Rekatında fatihadan sonra ihlas okudum ya , ikinci rekatındada ihlas okusam oluyormu yoksa baska suremi gerek
3kuzuAnnesiyim esmerrmm onu bılmıyorum zamlı sure olarak süphaneke okuyorum ben . Farz mı vecehtu bılmıyordum.
2aslan_annesi07 esmerrmm okumak mustehaptir canım okumasan da olur ama anlamına bak çok güzel okumak isticeksin.. ayrıca veccehtuyu ezber yapana kadar Sübhaneke yi de okuyabilirsin
2aslan_annesi07 3kuzuAnnesiyim şimdi şöyle bizler anne babadan mezheb alıyoruz araştırma yapıp şafii Hanefi Hanbeli maliki vs mezheblerini arastirmiyoruz maalesef taklid ediyoruz taklid de edilebilir ama yanlış veya eksikse bizler de bu şekilde öğreniyoruz maalesef o yüzden mutlaka arastirilmali ben de şu an Hanbeli mezhebindeyim peygamber saw sünnetine daha yakın olduğu için herkes istediğini seçip uyabilur yeterki araştırıp öğrenelim..
esmerrmm 2aslan_annesi07 he bu olur en azindan ezberleyene kadar subhanekeden devam edeyim 🥰 , yazdigin birsey dikkatimi cekti 1. Rekatta ihlas ve ikinci rekattada ihlas yazmissin , namazlarda 1. Rekat ne okuduysak ikinci rekatta onu okuyabiliyormuyuz acaba
Hulya2626 Arkadaşlar kuranı Kerim’de nasıl namaz kalınacağı açık ve net var. Mezhepleşme doğru değil. “Hep birlikte Allah’ın ipine sımsıkı yapışın; bölünüp parçalanmayın.” (Ali imran suresi 103. Ayet)
2aslan_annesi07 esmerrmm bilmiyorsanız veya yanlışlıkla yine aynı sureyi tekrar okuduysaniz problem olmaz
3kuzuAnnesiyim 2aslan_annesi07 ben eşten dolayı gectım kolaylık olsun dıye. Sonucta 4 hak mezhep var 4 nünde amacı ve goturdugu yer belli o yuzden benım için sorun dgl ;)
2aslan_annesi07 3kuzuAnnesiyim bende öyle düşünmüştüm ama eşe dokununca abdest bozulmuyor zaten bunun delili yok işte bizim milletimiz söylüyor bunu maalesef
Aslan04 Birsey soracagim 33 haftaligim bugun namaza basladim eğilip kalkarken rukuya giderken o hareketlerden bebek pozisyon degistirmez demi yada allah korusun kordon dolanmaz?
2aslan_annesi07 Aslan04 namaz farz kardeşim emin ol sana ve bebeğine fayda vericek namazı bilimsel olarak ta araştırın secdenin rukunun bile insan bedenine inanılmaz faydaları var abdestin bile öyle sıcak ve soğuk suda bile faydası değişiyor ..
Aslan04 2aslan_annesi07 insallah canim sadece merak ettim pozisyonu degisip kordon dolanirmi diye can bisey olmaz degilmi
2aslan_annesi07 Aslan04 olmaz insaAllah tevekkül edin oraya koyan Allah CC gören duyan büyüten koruyan da odur
2aslan_annesi07 Aysgul_tzn aynen böylesi sünnete uygun diğer türlüsü mekruh ama namazı bozmaz doğrusu bu şekilde okumak ☺️
esmerrmm Aysgul_tzn peki ikisindede ihlas okusam olurmu , birinci rekatta ne okudysam ikinci rakttada okuyabiliyormuyum