Canım anneler ayrıntılı ultrason 12.haftada yapılır.Bebeğin kalp atışına , midesine , mesanesine , böbreklerine bebeğin suyuna bakılır… aynı zamanda ense kalınlığına ve burun kemiğinine de bakılır… ayrıntılı ultason sadece down sendromu teşhisi için değildir.Bebeğinizin sağlığı hakkında önemli bilgiler verir.Daha sonra kan vermeniz istenir yani ikili tarama testi … işte bu aşamada öğrenmek istemiyorsanız kan vermezsiniz ve risk olup olmadığına bakılmaz… ama ayrıntılı ultason şarttır.
Detaylu ultrason da 18.haftadan sonra yapılır.Bebeğin bütün organları incelenelir.Hatta benim gittiğim hastanede bebeğin kalbine bakmak için ayrıca kalp doktoru geliyor.
Bütün bu işlemleri perinatolog yapar yani kendi doktorunuz ayrıntılı ya da detaylı ultrason yapmaz.Bunda da aynı şekilde bebekte anormaliler varsa birçok soruna anne karnında müdahale edilebiliyor.Toparlamak gerekirse her ikisi de bebeğin iyiliği ve sağlığı için .. down sendromu ile ilgisi yok.
Bunları yazıyorum çünkü burda yardımlaştığımız gibi çokta yanlış bilgiler vermişiz birbirimize.. ayrıntılı ve detaylı ultrasonu aynı sanan dahi var..
Şeker yüklemesi ;Normalde şekeriniz olmasa bile gebelik döneminde gebelik şekeri diye bir sorun ortaya çıkar.. bunu tespit etmek için Anne gece 12’den sonra hiçbir şey yiyip içmez.Sabahında içeceğini alır ve doktora gider.İçtiğimiz o içecek 3 dilim baklava ile eşdeğer kızlar açın internetten bakın şeker oranına… Bebeğe herhangi bir zararı yok.1 er saat arayla da annenin kanından şekerine bakarlar .. gebelik şekeri o kadar tehlikelidir ki , düşüğe dahi sebep olabilir.O yüzden karşı olduğunuz testleri nolur iyi araştırın.. emin olmadan da birbirinizi gaza getirmeyin.
Tetanoz; Tetanoz hastalığı topraktan , hayvandan ya da paslı demir’den vucudumuza bakteri olarak girer… çok ağır vakalar da var aşıyla geçebilecek vakalar da.. benim çevremde kimse tetanoza yakalanmadı.. tetanoz aşısı olupta bebeğini kaybeden de olmadı.. aslında korona aşısı gibi benim için tamamen tercih.. yakalanıp mücadele de etmek isteyebilirsin.. önlem de alabilirsin.. ben yaptırmayı tercih ediyorum.. yine sizden ricam dayanağınız kaynağınız olmadan ikna etmeye ya da vazgeçirmeye çalışmayın..
Tabi ki hepimiz burda fikir paylaşmak için bulunuyoruz.. ama hiç araştırmadan sürü psikolojisiyle hareket etmek hepimize zarar verir.