Sevgili anneler,
Bebeğimi kucağıma alalı 1 hafta oluyor. O kadar güzel bir duygu ki :)) daha önce bu postu yazacaktım ama her yazmaya çalıştığımda duygusallığım ağır bastı ve ağladığım için yazamadım 🙈 öncelikle elimden geldiğinde detay vereceğim. Sorunuz varsa da lütfen yazın müsait oldukça yardımcı olurum. Ben özel hastanede doğum yaptım devlette bazı sistemler değişik olabilir.
Kızım bir türlü baş aşağı pozisyona girmemişti. Her kontrolümüzde terste olduğunu gördük. Doktorumda kanala girmeyi bırak pozisyonu bile ters deyince sezeryana karar verdik. 38+2 de doğum yaptım. Doktorum başta 39 haftalığı önerdi ben erkene çekmek istediğimde 37 buçuğa kadar sorun değil dedi. Ultrasonda iç organlarına daha detaylı bakto ve gelişimi tamamdır bu saatten sonra sadece kilo alır doğurabiliriz dedi. Sabah 1 saat erken geldik yatış bölümünde işlemleri tamamlayıp ayarlanan odaya çıktık. Orada hemşire gelip tüm kıyafetinizi çıkarmanızı istiyor. Lens, tel toka, piercing dahil.. oje yasak. Sonra sizi yatakla beraber ameliyathaneye alıyorlar. Tüm sağlık personelleri çok tatlıydı harika motivasyonları sayesinde hiç korkum olmadı. Ameliyat korkum vardı başıma ilk kez geliyor ve çok fazla alerjisi olan biriydim. Belime spinali yaptıklarında acı hissettim ama dayanılmayacak gibi değildi ( iğne korkum sebebiyle daha çok hissetmiş olabilirim) el üstünden açıktıkları damar yolu daha çok canımı acıttı tabi. Bacaklarınıza bir ateş düşüyor sonra karıncalanıyor ve uyuşuyorsunuz. Anestesi uzmanı başınızda bekliyor ve nasılsın gibi sorular soruyor. Benim midem bulandı ve tansiyonda sıkıntı çıktı hemen ilaç yaptılar ve yan etkisi normal dediler. Veeee ameliyat başladı :))) ( o sırada sonda da takılmış haberim yok ve sondanın takılması bence hoş bir şey değil 😂😂 kabloyu bacak aranıza sokuyolar baya da sokuyorlarmış çıkarınca gördüm)) ben napıyorsunuz başladı mı dediğimde doktorum yok daha başlamadık dedi siz hiçbir şey anlamıyorsunuz sadece çekiştirme hissediyorsunuz derken ağlama sesi duydum. Herhalde diğer odadan geliyor diyorum ki bebeğimi gösterdiler. Arkadaşlar bundan sonrasının gerçekten önemi yok. Beni orada parçalasalar dahi umrumda değildi. Hayatımın en güzel anıydı. Canım kızımda o anda gözlerini açtı ve göz göze geldik. Fotoğrafçımız bunu kayda alabilmiş. Kızım dünyaya benimle merhaba dedi :) tabi ben şelale….
Sonrasında kızımı bakım için aldılar aynı odada bebek hemşiresi ilk bakımlarını yapıyordu. Tabi ben rahat durur muyum. Temas istiyorum kızımı getirin. Sürekli konuştum en sonunda illallah ettirip getirdiler temas sağlandı. Biraz daha uzun istedim doktorumda burası çok soğuk üşüyor annesi zaten bol bol göreceksiniz dedi. Nereye gidecek ne zaman göreceğim dedim. Yatış katında yenidoğan oadasında ikinci bakım yapılıyormuş. Kilo boy vs. Ölçülüyor babayla yukarı çıkıyormuş. Benim ameliyatım bittiğinde oda da bebeğimi göreceğimi söylediler. Öyle de oldu. Odamda babasıyla kızımı gördüm ♥️ 4 saat sonra ilk kalkış yapıldı benim canım aman aman acımadı bence ağrı kesicilerin hala etkisi olduğu için. Gaz çıkarmanız için bol bol yürüyüş lazım. Ben de çok fazla yürüdüm. Bir gece kaldım ertesi gün öğlen olmadan çıktım. Doktorumda onay verdi. Eve geldikten sonra ağrılarım arttı. Hastanede ise bir oraya bir buraya gidiyordum evde hareketlerim daha kısaldı. 4. günden itibaren kendimi daha iyi hissetmeye başladım. Tuvalet ama sizi çok zorluyor bilginiz olsun :( 2. Günümde tuvalete çıktım fakat zorlu bir andı. Sonrasında çok rahatlıyorsunuz.
Şimdi benim önerilerime gelelim:
Ben 3-4 takım kıyafet koymuştum bebeğime. Bence gerek yokmuş. Hastane bir tane verdi. Ben prima premşum care almıştım çok memnun kaldım. Asla kakası çişi bulaşmadı. Kontrol için bebeğimi kontrole aldıklarında kakasını yaptığı için sleepy kullanmışlar. Kakasını tekrar yaptığında kıyafetine geçmişti. Prima da bununla karşılaşmadım. Bence prima kullanmak daha hesaplı ( kıyafet yıka ütüle vs)
Yataş juno hayat kurtarır. Emzirdikten sonra koy oraya bebeğiniz pırtlasın
Babybjörn aşırı kullanışlı
Süt sağma makinesi alın aldırın. İlk günler aşırı sertti göğsüm. Bebeğimde düzgğn tutamıyordu. Sağarak yumuşattım
Sezeryan öncesi gün sadece sıvı ile beslendim iyi ki de yapmışım.
Herkesin bebeğine sağlıkla kavuşmasını dilerim ♥️