Mine28 Naçizane tavsiyem ülkemizin siyasi yapısı anlamında çok uçlarda isim koymamak.
Amcam kuzenime “Akdoğu” ismi koymak istemişti, aile büyükleri aşırı sol bi isim, yetişkinliğinde siyasi görüşü farklı şekillenirse kendi isminden rahatsız olabilir demişlerdi. Neticede insanlar önyargı ile bakacak. Çocuk gerçekten de büyüyünce “devletçi” oldu :) Sol siyasi anlayışa taban tabana zıt. siyasetle uğraşıyor şu an diyor ki iyi ki “Akdoğu” koydurmamışsınız önyargı oluşurdu bana karşı diyor :)
Aynı şekilde; aşırı Türkçü isimleri de bana çok tehlikeli geliyor. Tabi ki hepimiz bir yerde Türkçüyüz ama aşırılık sanki çocuğun ilerideki düşünce yapısını şimdiden domine etmeye çalışmak gibi.
“Tuğra” koymuş çocuğun adını mesela; ya ne malum o çocuğun o ismi taşıyıp taşıyamayacağı.
Kürtçe isimleri de fonetik olarak çok severim ama işte dediğim gibi Kürt olmayan, Kürt dünyasının savunuculuğunu yapmayan biri için ileride onu zorlayan bir isim olabilir, düşünsene ismini Ferzan koydun çocuk ileride ülkücü oldu 😂
Kendi görüşüm tabi bunlar “doğru,yanlış” diyemem. Siz de çıkıp ne farkeder ne kadar ayrıştırıcısınız da diyebilirsiniz ama ayrıştıran ben değilim ; toplum. Önyargı da hayatın bir gerçeği….