-gamze86- Normal doğumda kesik atılıyor mu arkadaşlar,yani kesin atılıyor mu ? Atılıyorsa hijyen nasıl sağlanıyor, tuvalet esnasında zor oluyor mu ? Yaşayan varsa paylaşabilir misiniz?
beyzzsenturkk -gamze86- bende kesi atmak istedi 10cmken ben istemedim o zaman ıkın biraz dedi bende var gücümle ıkındım yırtılma oluştu ama 1 haftada geciyor su an 12 gün oldu dogum yapmamış gibiyim. bir süre idrarımı duşta suyun altında yaptım dikişlerim sızlamasın diye sonra düzeldi hepsi temiz bakıldıgı takdirde 1 haftada geciyor🙏🏻 ( 4 dikişim var 2 iç 2 dış yırtılmaya bağlı)
SutlacimiYedimmiBen -gamze86- yuzde 70 ine atiliyor kesi ben iki kesili dogum yaptim mesela ilki prematureydi 35.haftadayken doğdu basi hassas olduğu icin zorluk cekmemesi icin kesi atildi. Ikincide 40 haftada dogdu iriydi o yuzden kesi atildi belki normal kiloda doğsa kesi atilmayackti😄 ben dikislerde zorlanmadim sukur ilk 2 gun yanma oluyor onun disinda sıkıntı yok idrar yaparkende zorlanmadim yanma acima olmadi. Ilk dogumda her tuvaletten sonra batikonlu su ile yikanirdim vede merhm surerdim ikincisinde ise sadece merhem kullandım kendimi surekli kuru tutmaya calistim sık sık ped degistim her bebegimin altini degistigimde kendi pedimide değiştiriyordum😄
hulyaakgn34- Yüzde 70 de kesi oluyor kişinin vajina kaslarının esnekliğine bebeğin kilosuna bağlı olarak birde kesi olmaması için son haftalarda perine masajı öneriyor doktorlar bende yırtılma oldu ve çok dikişim vardı doktorun hatası yüzünden kesi atmış olsaydı yırtılma olmazdı normal lavaboya çıkabiliyorsun sadece büyük abdesttinde ıkınmadan kaynaklı dikişlerde acıma oluyor bu konuda da kabız olmamak gerekiyor bakımı da her lavaboya çıktıgında ben baticon kullandım ve kuru tuttum şükür o konuda bi sıkıntım olmadı zaten çok çabuk iyileşiyor iz bile kalmadı
hulyaakgn34- hulyaakgn34- yani kesi kötü bişey değil kesinlikle eğer doktor uygun görürse kesi atması en güzeli yoksa yırtılma oluyor ve daha büyük bi dikiş sorunu çıkıyor ortaya birde kesinlikle o doğum esnasında hissetmiyorsun yırtılmış mı kesilmişmi asla duymuyorsun dikiş atarkende o sancılar sonrası o sinek ısırığı gibi geliyor zaten kısa sürüyor