Moon_light Merhaba, öncelikle panik yapmayın ve lütfen pozitif düşünün ki bebeğiniz de etkilenmesin. Bende de hem plesenta aşağıdaydı (zamanla yukarı çıktı), hem de rahim ağzı kısalığı var. Şu an 34. haftamdayım ve ikiz bekliyorum. Herhangi bir ağrım yoktu, ilk olarak 20.haftalarda detaylı ultrason için gittiğim doktor kısalıktan şüphe etmişti. Sonra kendi doktorum ölçtü ve rahim ağzı kısalığı tespit etti. O günden bugüne sıkı takip ediyor devamlı ölçüm yapıyor, şu an 15 mm oldu kısalık ama çok şükür gebeliğim hala sağlıkla devam ediyor, sizin de içiniz rahat olsun. O haftalarda doktorum 25 mm altına düşerse serklaj (rahim ağzına dikiş) yaparız demişti ama riskli haftalarda 25mm altına düşmemiştik, şimdi de artık hafta ilerleyince zaten serklaj yapamıyorlar. Siz 20.haftada 25mm altına düştüyseniz bence başka bir hekime ya da perinatoloji doktoruna daha gidip serklaja ihtiyaç var mı diye emin olun. Doktorum bana bu durum ikizlerde genelde olabiliyor demişti ama enfeksiyondan da olabilir diye şüphelendi. Kana da baktı, rahim ağzından sürüntü de aldı ve bir mikrop çıkmıştı, bunun için antibiyotik kullandım. Haftalık iğne de oluyorum, progestanı da arttırdı, başka ilaçlar da kullandım. Onun dışında yapılacak tek şey dinlenmek, kendini yormamak. Ben de rapor aldım, yemeğimi de annemler yapıyor. Güzel düşünüp sakin olunca siz de ilerleyen haftalara gelirsiniz Allah’ın izniyle. Bebeğinizi sağlıkla kucağınıza almanızı dilerim.